آناتولی نوشت: رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی گفت گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه باید بدانند که ارتش ما هر لحظه آماده حمله به آنها است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی پیش از ترک فرودگاه آتاتورک استانبول به مقصد دهلی نو پایتخت هندوستان، گفت: گروه های تروریستی باید بدانند که ارتش ترکیه هر لحظه آماده حمله به آنها است.

وجود این دو پرچم در کاروان خودروها، که البته نمی‌توان به یکی از اینها پرچم کشور گفت، بلکه تکه پارچه‌ گروه تروریستی ی.پ.گ است، اما وجود پرچم آمریکا و اهتزاز آن، ما را به شدت ناراحت ساخت. من در دیدار 16 آوریل خود با رئیس جمهور آمریکا این مسئله را مطرح خواهم ساخت و اعتراض خود را به این موضوع نشان خواهیم داد.

اگر مبارزه با تروریسم بصورت مشترک انجام نگیرد، امروز ما و فردا دیگری هدف تروریست‌ها قرار خواهیم گرفت. این بدعت،؛ کلمه بدعت را عمدا بکار می‌برم، چون روندی که از زمان اوباما آغاز شد و هنوز ادامه دارد باید پایان یابد. وگرنه مشکلات منطقه ادامه خواهد داشت و برای خودشان هم ناخوشایند خواهد بود. ما و آمریکا به عنوان دو متحد استراتژیک در ناتو به صورت جدی دچار مشکل خواهیم شد.

همانطور که قبلا نیز گفته‌ام درصورت وقوع این مساله مستقلا عمل خواهیم کرد. این موضوع را برای چندمین بار مطرح می‌کنم؛ آنچه را که در سنجار و کاراچوک انجام دادیم تکرار خواهیم کرد. دیروز هم گفتم که ممکن است این اقدام بصورت ناگهانی اتفاق بیفتد. قصدم این بود که اینگونه نخواهد شد که به گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه خبر داده و بعد حمله کنیم، بلکه باید بدانند ارتش ترکیه ممکن است هرلحظه وارد عمل شود. بجای اینکه ما نگران باشیم، آنها باید با ترس زندگی کنند.

طرح تغییر کابینه در حوزه اختیارات رئیس جمهور نیست، بلکه متعلق به دولت است. بنابراین من به عنوان رئیس جمهور نمی‌توانم وارد این حوزه شوم. اکنون چنین چیزی مطرح نیست، اما اظهارنظر در مورد تحولات آینده هم اشتباه است.

درحال حاضر ساختار حکومتی بدون اشکال در حال اجرا و وضعیت اقتصادی درحال بهبود است. در این زمینه جناب آقای نخست وزیر هر لحظه می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند. طبیعتا امکان همکاری در این زمینه را خواهیم شد. این اختیارات متعلق به نخست وزیر و دولت است. خواست ما همان است که برای کشورمان سبب خیر باشد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    5 19
    فكر كردي ديگران از رويا پردازي هاي خام تو خبر ندارند اره جون اون سلطان جون هات مي خواي با تروريستا مبارزه كني