ایسنا نوشت: وکیل‌مدافع یک نوجوان متهم به قتل گفت: پسر 16 ساله‌ای که به دنبال یک شوخی کودکانه ناخودآگاه مرتکب قتل همکلاسی خود شده بود، در آخرین جلسه محاکمه (امروز) از اتهام قتل عمد مبرا شد.

عبدالصمد خرمشاهی گفت: دو سال پیش یعنی در تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال 94 به دنبال یک شوخی و کلنجکار کودکانه لحظه‌ای یکی از نوجوانان دچار مشکل تنفسی می شود و به زمین می افتد و پس از اعزام به بیمارستان و بعد از 19 روز بستری شدن و علی رغم تلاش پزشکان، فوت می کند.

وی ادامه داد: موکلم به اتهام قتل عمدی بازداشت می شود. ابتدا بازپرس به لحاظ این که عمل وی نوعا کشنده نبوده و قصد قتل نداشته، قرار منع تعقیب صادر می کند که با مخالفت دادستان روبرو شده و در نهایت دادگاه نظر دادستان را می پذیرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: از سال 94 تاکنون موکلم (نوجوان 16 ساله) در کانون اصلاح و تربیت به اتهام قتل عمد در بازداشت به سر می برد. بعد از تشکیل جلسات متعدد و معاینه از محل و استعلام از مراجع ذی ربط و بررسی قرائن و شواهد، آخرین جلسه محاکمه امروز - 10 اردیبهشت ماه - در شعبه دوم دادگاه کیفری یک ویژه اطفال اردبیل برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه سه جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است، گفت: با توجه به اینکه موکلم نه قصد قتل داشته و نه عملش نوعا کشنده بوده و با طرح دفاعیات دیگری از ناحیه وی و تلاش‌های اینجانب، اتهام وی از قتل عمد به شبه عمد تغییر کرد و قرار است موکلم با سپردن وثیقه به زودی از زندان آزاد شود.

234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =