کنکور ارشد یکی از پرچالش‌ترین کنکور‌های آموزش عالی در ایران است و سازمان سنجش به طور معمول هر سال شاهد اعتراضاتی از سوی برخی داوطلبان است.

به گزارش خبرآنلاین، عمده اعتراضات در این سال‌ها مربوط به سخت یا آسان بودن سوالات است اما تغییر ناگهانی سرفصل‌ها، سوالاتی خارج از منابع اعلام شده نیز می‌تواند بخش‌هایی از اعتراض داوطلبان طی سال‌های اخیر باشد. با این حال امسال داوطلبان کنکور ارشد کامپیوتر با تغییرات ناگهانی در این کنکور مواجه شده‌اند و بخشی از داوطلبان با تماس به تحریریه خبرآنلاین نسبت به شکل برگزاری این کنکور اعتراض کردند.
سحر یکی از داوطلبان کنکور ارشد کامپیوتر می‌گوید:«ما داوطلبان کنکور مهندسی کامپیوتر گرایش های معماری و نرم افزار و شبکه و رایانش امن که هنوز از شوک تغییر دروس کنکور که هنگام انتشار دفترچه ی سازمان سنجش در دی ماه از آن مطلع شده بودیم بیرون نیامده بودیم این بار به طرزی عجیب و غیرقابل باور در روز کنکور شوکه شدیم.

او می‌گوید: در سنوات گذشته رشته ی مهندسی کامپیوتر دارای دو دفترچه بود. دفترچه ی اول شامل 30سوال زبان، 16 سوال ریاضی و 27 سوال مشترک و زمان 140 دقیقه و دفترچه ی دوم شامل 16 تست تخصصی و 100 دقیقه. این بار اما دفترچه ی اول شامل 30 سوال زبان، 20 سوال ریاضی، 30 سوال مشترک و 20 سوال تخصصی بود و تنها 195 دقیقه!!

با این حال او با بیان اینکه، «بسیاری از ما با فکر این که سازمان سنجش به شکل اشتباه دروس تخصصی را در دفترچه ی مشترک چاپ کرده » می‌گوید: «پس از پاسخ به سوالات زبان و ریاضی و مشترک و تحویل دفترچه ی اول منتظر سوالات تخصصی گرایش های خود بودیم که در کمال ناباوری هیچ سوالی نبود جز سوالات تخصصی یک گرایش هوش مصنوعی. و ما که زمان زیادی برای دروس تخصصی که ضریب سه داشت گذاشته بودیم بر روی صندلی خشکمان زد.

امید دیگر داوطلب این کنکور می‌گوید: وقتی سوالات هوش مصنوعی آمد عده ای از ما اما این فکر را نکرده و تصمیم گرفتند علی رغم حرف مراقبان که در تمامی حوزه ها اعلام کردند شما دارای دفترچه ی دوم هستید دروس تخصصی را در همان دفترچه ی اول پاسخ دهند اما چطور می شد در آن زمان کوتاه به آن همه سوال وقت گیر که زمانش در سال های قبل استاندارد بود پاسخ داد.
او می‌گوید: چرا گرایش هوش مصنوعی باید 60 دقیقه بیشتر وقت می داشت و دروس تخصصی گرایش های شبکه و رایانش امن و نرم افزار و معماری در دفترچه ی دوم نبودند؟ و چرا به ما گفتند دفترچه ی دوم دفترچه ی تخصصی است و چرا روی کارت های ما نوشته بود زمان 255 دقیقه؟؟

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    4 0
    منم شکه شده بودم درسته ازمایشی کنکور دادم ولی برای کسی که یک سال وقتشو گذاشته اصلا قابل قبول نیست
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    3 0
    آره متاسفانه این ایرادات وارد هستند و سنجش هم پاسخ گو نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    8 0
    در رابطه با خبری که درباره کنکور ارشد کامپیوتر گذاشتید باید بگم علاوه بر مشکلاتی که ذکر کردید مشکلات دیگری هم وجود داشت. اینکه دفترچه اول در زمان مقرر در بعضی حوزه ها جمع نشد. و اینکه سوالات درس هوش مصنوعی، عینا از کتب کنکوری موسسات غیر وابسته به سنجش کپی شدند.
  • داوطلب گرایش نرم افزار کامپیوتر A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    5 0
    سلام ما که فکر میکردیم که کار سنجش خیلی دقیق و درسته ولی اشتباه می کردیم. ديگه هيچ چيز بعید نیست. اينجوري زحمتها به هدر ميره و کسانی که بیشتر درس خوندند بیشتر لطمه خوردند. نميدونم چه فرقی بین گرایش های یک رشته وجود داره که یک عده باید بیشتر زمان داشته باشند. اگر از عهده اش برنمیومدید چرا مثل رشته ای تی کامپیوتر رو هم تک دفترچه ای نکردید؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    8 0
    هنوز یک عده فکر می کنند درس خواندن در این مملکت فایده دارد.
  • فاطمه A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    2 0
    سلام. ممنون كه بالاخره يك ارگاني نسبت به اين موضوع وامنش مشان داد. مانده ام كه اين بي انضباطي تا كجا مي خواهد پيش برود؟ من فاطمه هستم ٣٢ ساله، ٦ سال پيش با هزار و يك ارزو شروع به خواندن كردم و برنامه ام بود كه طي دوسال خواندن فشرده رتبه عالي كسب كنم. ٥ تا از دروس اصلي را با كتب پوران پژوهش مسلط شدم و رفتم سرجلسه كنكور تا خودم را روي اين ٥ درس محك بزنم اما.. سر كنكور فقط شوكه بودم هيچ يك از سوالات ان ٥ درس جز سرفصل هاي آن كتاب ها نبود و من ماندم و دنيايي از ابهام.. حالا چه كنم؟مگرچه بايد مي خواندم كه نهواندن و حالا كنكور ٩١ زبان زد خاص و عام است در حيرت. تا ٦سال هربار حرف كنكور شد من اشك ريختم و حسرت تا اين كه بالاخره امسال دوباره عزمم را جزم كردم و همراه با اشتغال و شرايط سخت درس خوندم ..
  • فاطمه A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    4 0
    ميري سرجلسه كنكور مي بيني ٨ سوال اول مديريت جز هيچ يك از سرفصل هاي كتاب ٥٠٠ صفحه اي چاپ سال ٩٥ نيست و باز همان اتفاق....خودمان را راضي كرديم كه اگر تفاوت آموزشي هست در دانشگاه ها و اگر ميان ليسانس من و ليسانس دانشجوي شريف نه فقط از لحاظ محيط و اساتيد بلكه از لحاظ محتوا هم فاصله ها بوده است با كمي تلاش بيشتر مي توان اين شكاف را پر كرد..خودت را قانع مي كني كه با دست خالي و حيب خالي هم ني توان موفق شد حالا شايد كمي ديرتر...كساني هستنز در اين كشور كه پول خريد يك جلد كتاب ندارند چه برسد به كلاس رفتن و ... ايا حق ادامه تحصيل هم ندارند؟ ايا خق داريم صرف علاقه و ميل شخصي دنياي سخت آن ها را سخت تر كنيم؟ امسال براي خيلي ها مثل من شايد آخرين فرصت باشد و شايد شنيده شدن اين حرف ها كمكي به حالمان نكند
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 0
    لطفا پیگیری بشه. این آزمون در شرایط کاملا نابرابر و با بی عدالتی همراه بود چه زمان کم برای دو گرایش نرم افزار و معماری چه جمع نکردن دفترچه ها تو بعضی حوزه ها تا لحظه آخر ینی یکی 190 دقیقه وقت داشته باشه یکی 255