۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

گشایش حاصل از برجام فقط با بازتاب مثبت در عرصه های اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی کشور همراه نبود و در عرصه ورزش نیز تدبیر دولت موجبات رشد و شکوفایی را در جامعه ورزش به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ براساس آمار منتشرشده از سوی وزارت ورزش اجرای برجام در عرصه ورزش کشور با اثرات مثبتی همراه بود و رونق رویدادهای ورزشی با میزبانی مسابقات بین المللی در نقاط مختلف ایران دو چندان شد به طوری که از تیرماه 94 تا پایان سال 95 کشورمان در مجموع 65 میزبانی در 20 رشته ورزشی داشته است.

گشایش های حاصل از برجام در ابعاد مختلف ورزش کشورمان با اثرات مثبتی همراه بود. کسب میزبانی های مختلف رشته های ورزشی در عرصه بین المللی پس از اجرای برجام ، باعث جنب و جوش بیشتری در ورزش کشور شد و با تکاپوی حاصل از این میزبانی ها مسیر پیشرفت در مقام سنجش با دوره های قبل فراهم شد.

بعد از توافق ایران با 5+1 که اجرای برجام را به دنبال داشت ،توجه مجامع بین المللی ورزشی به مدیران ایرانی این عرصه نیز بیش از گذشته به وجود آمد تا حضور آنها در کرسی های بین المللی، پشتوانه بهتری برای ورزش ایران به همراه داشته باشد.

از طرفی میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی که محصول اجرای برجام بود ، با تدبیر وزارت ورزش و جوانان اتفاق خوب دیگری را به ارمغان آورد که همانا توزیع عادلانه این میزبانی ها در نقاط مختلف کشور بود تا رویکرد عادلانه دولت یازدهم در عرصه ورزش جنبه عملی تری به خود بگیرد.

یکی از رویدادهای بین المللی ورزشی ،میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه بود که اهمیت و اعتبار بالای این رویداد، تقاضای ویزا از ایران را از سوی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به دنبال داشت و حتی موجب موضع گیری فدراسیون کشتی آمریکا و  کشتی گیران آزادکار در قبال سیاست های غیر منطقی ترامپ شد و بازتاب سیاسی مثبتی را برای  ایران در سایه این رویداد ورزشی که از گشایش های برجام بود به ارمغان آورد.

از طرفی صدور ویزای ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات معتبر خارجی بیش از گذشته صورت گرفت و همین حضور ورزشکاران ما در رویدادهای معتبر باعث ارائه توانمندی ورزش ایران در عرصه بین الملل شد.

گشایش های حاصل از برجام

* گشایش در اخذ ویزای ورزشکاران و تسریع همکاری ها

* گشایش در اخذ مجوز میزبانی رویدادهای معتبر و ارتقا انگیزه فدراسیون های ورزشی در این زمینه

* تسهیل و بهبود روند انجام تبادلات ارزی فدراسیون های ورزشی و تامین هزینه اردوهای تیم های ایرانی در کشورهای خارجی

* تسهیل و بهبود روند واردات برخی اقلام و تجهیزات ورزشی مورد نیاز ورزشکاران.

* فراهم شدن شرایط مذاکره با سرمایه گذاران خارجی

برجام و میزبانی رویدادهای ورزشی

* ازتیرماه 94 تا پایان سال 95 در مجموع 65 میزبانی در 20 رشته ورزشی کسب شده است

* از ابتدای سال 96 ، میزبانی مسابقات بین المللی ووشو و ماراتن پارس و دو میزبانی تکواندو و 5 میزبانی رویدادهای معتبر بین المللی کسب شده است.

43258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =