ایرنا نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق، از دستگاه های امنیتی این کشور خواست نسبت به دستگیری و حسابرسی افسران امنیتی درگیر در پرونده فراری دادن زندانیان از استان الانبار اقدام کنند.

 ماجرا زمانی به رسانه ها کشیده شد که رئیس کمیته امنیتی شورای استان الانبار دیروز شنبه از فرار زندانیان از بازداشتگاه های استان خبر داد، اگرچه در گزارش های منتشره به تعداد فراری ها، هویت و وابستگی آنان اشاره ای نشده است.

نعیم الکعود گفته بود که فاسدین دردستگاه های امنیتی الانبار در ازای مبالغی پول اقدام به خارج کردن زندانیان از استان کرده اند و کمیته امنیتی الانبار تلاش دارد فاسدان را در این پرونده شناسایی کند و آنها را تحویل دادگاه های نظامی دهد.

طرح این موضوع در رسانه های عراق باعث شد، حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در شامگاه شنبه واکنش نشان دهد.

وی پرونده فراری دادن زندانیان از بازداشتگاه های استان الانبار را به ماجرای فرار زندانیان خطرناک و تروریست از زندان های موصل و برخی دیگر از شهرهای عراق، پیش از سقوط موصل در ژوئن 2014 تشبیه کرد و گفت، این موضوع، دلیل اصلی سقوط یک سوم اراضی عراق در سه سال قبل به دست داعش بوده است.

وی افزود آن هنگام نیز تعداد زیادی زندانی توسط طرف های با نفوذ و افراد ضعیف النفس فراری داده شدند و آنچه امروز در الانبار شاهدیم، مشابه همان ماجراست.

الزاملی گفت که کمیسیون امنیت و دفاع به فرماندهی پلیس الانبار تاکید کرده است که جهت پیگیرد و دستگیری و احاله مجرمینی که در ازای مبالغی پول برای فراری دادن زندانیان تلاش کرده اند، به محاکم قضایی، اقدام کند.

بر اساس این گزارش در گزارش های رسانه ای به جزییات بیشتری در باره این ماجرا و واسطه هایی که در فراری دادن زندانیان وجود داشته، اشاره نشده است و مهمتر اینکه هنوز هیچ منبعی، به ماهیت زندانیان و وابستگی آنها به گروه های تروریستی اشاره نکرده است.

هنوز بخش های زیادی از استان الانبار در غرب عراق بطور کامل پاکسازی نشده است و آمریکایی ها دستکم دو پایگاه نظامی 'الحبانیه' واقع در حدفاصل فلوجه به الرمادی و 'عین الاسد' در غرب استان الانبار را در این استان در اختیار دارند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =