ایرنا نوشت:مراسم رونمایی از صندوق های اخذ رای الکترونیکی انتخابات شوراها در شهر ایلام روز یکشنبه با حضور محمدرضا مروارید استاندار، مسئولان ستاد انتخابات استان و شهرستان ایلام برگزار شد.

 فرماندار ایلام در حاشیه این مراسم گفت: برای نخستین بار پنجمین دوره انتخابات شوراها در شهر ایلام به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
معروف بسطامی اظهار کرد: امروز با حضور مسئولان ارشد استان، تعدادی صندوق اخذ رای الکترونیکی ثابت و سیار در برخی مناطق شهر به صورت نمادین مستقر شد تا مردم با نحوه شرکت در انتخابات و رای گیری الکترونیکی با ارائه آموزش های لازم آشنا شوند.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش رای گیری از مردم به صورت الکترونیکی افزود: در این ارتباط آموزش های لازم به کاربران سیستم ها داده شده تا آنها این آموزش ها را در اختیار رای دهندگان قرار دهند.
فرماندار ایلام با بیان اینکه این شهرستان آماده برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است، گفت: 306 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است.
بسطامی یادآور شد: از این تعداد شعبه اخذ رای، در مجموع 157 شعبه ثابت و سیار (102 شعبه شهری و 55 روستایی) برای انتخابات ریاست جمهوری و 149 شعبه ثابت و سیار (102 شهری و 47 روستایی) برای انتخابات شوراهای شهر و روستا اختصاص دارد.
وی مجموع داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان ایلام را 480 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 193 داوطلب در شهر و 287 داوطلب در روستا بودند که در مجموع 11 نفر در شهر و 2 نفر در روستاها رد صلاحیت شده و هفت داوطلب نیز انصراف دادند.
بسطامی اضافه کرد: شاخص مسئولان اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اخلاق مداری، رعایت قانون و حضور حداکثری مردم است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =