ایرنا نوشت: شبکه خبری'سی ان ان' گزارش داد:دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کارگرفتن نیروی نظامی علیه کره شمالی را رد نکرد و درها را برای اقدام نظامی علیه این کشور باز گذاشت.

این شبکه تلویزیونی روز یکشنبه افزود : دونالد ترامپ ساعاتی پس از پرتاب جدید آزمایشی موشک بالستیک از سوی کره شمالی و در مصاحبه ای که روزشنبه(روزگذشته)باشبکه خبری ' سی.بی.اس' داشت به این نکته اشاره کرد.

سی ان ان درادامه افزود: رئیس جمهوری آمریکا دراین مصاحبه اقدام اخیر کره شمالی را با عنوان کردن 'پرتاب موشک کوچک' کم اهمیت جلوه داد.

بنابراین گزارش زمانی که دراین مصاحبه ازرئیس جمهوری آمریکا پرسیده می شود که در صورت یک آزمایش هسته ای دیگراز سوی کره شمالی آیا وی اقدام نظامی در پاسخ به آن مدنظر قرار می دهد که ترامپ در پاسخ گفت: نمی دانم، منظورم این است، ببینیم چه می شود.

ترامپ به سی.بی.اس گفت: چنانچه آزمایش هسته ای دیگری باشد من خوشحال نخواهم بود، این را هم بگویم که رئیس جمهوری چین که فرد بسیار محترمی است، از این آزمایش هسته ای خشنود نخواهد شد.

سی ان ان افزود: باردیگر و این بار پیش از انکه وی در گردهمایی که به مناسبت یکصدمین روز ریاست جمهوری وی در پنسیلوانیا ترتیب داده شده بود برود، پرسیده شد پیام وی به کره شمالی چیست ترامپ به خبرنگاران گفت: به زودی خواهید فهمید، اینطور نیست؟

زمانی که وی تحت فشار خبرنگاران دراین مورد که آیا این به معنی اقدام نظامی است ، ترامپ بار دیگر گفت: شما به زودی خواهید فهمید.

به گزارش ایرنا از پکن، کره شمالی بامداد شنبه برابر با نهم اردیبهشت ماه به وقت محلی موشک میان برد بالستیک را از استان پیون گان جنوبی شلیک کرد، این درحالی بود که کره جنوبی از ناموفق بودن این پرتاب خبر داد.

پرتاب این موشک بالستیک چند ساعت بعد از درخواست'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا از سازمان ملل برای متوقف کردن برنامه های هسته ای کره شمالی و تحت فشار قرار دادن این کشور صورت گرفت.

رکس تیلرسون وزیرخارجه آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد در صورت قصور در محدود ساختن برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی این امر می تواند پیامدهای فاجعه باری در پی داشته باشد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    2 20
    ترامپ یعنی صدای شیپور و این از نشانه های ظهور است .
    • مجيد ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
      3 0
      بله دقيقا شيپور ظهور جنگ است و مبارزه با دولت هاي فاسد و خطرناك اجباريست