ایرنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به زودی یکهزارو 700 نظامی را برای آموزش های نظامی و مشورت به نظامیان افغان، به افغانستان اعزام خواهد کرد.

خبرگزاری صدای افغان «آوا» روز یکشنبه به نقل از مقامات «پنتاگون» گزارش داد که این سربازان در نقاط مختلف افغانستان مستقر خواهد شد.

واشنگتن در شرایطی نیروهای جدید به افغانستان اعزام خواهد کرد که بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، مشاور امنیت ملی وی و وزیر دفاع این کشور در سفر یک ماه گذشته به کابل گفتند که کاخ سفید در حال تدوین راهبرد جدید خود در افغانستان است.

«جان نیکلسون» فرمانده آمریکائی نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که احتمال دارد راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان تا یک ماه آینده نهائی شود.

امریکا در حال حاضر 9800 نیروی نظامی در افغانستان دارد و نیکلسون اوائل سال میلادی 2017 طرح افزایش 5 هزار نظامی جدید امریکا در افغانستان را به کاخ سفید ارائه کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز دیروز گزارش داد که 300 تفنگدار امریکائی به «هلمند» افغانستان اعزام شده اند. منابع آمریکائی در این باره واکنشی نشان نداده اند، اما پیشتر فرمانده نظامیان آمریکائی در افغانستان گفته بود که بسیاری از این اعزام ها برای جایگزینی نیروهای موجود صورت می گیرد.

سال گذشته پس از شدت یافتن جنگ در هلمند، آمریکا و انگلیس صدها نظامی تازه نفس به این منطقه اعزام کردند تا از سقوط هلمند به دست گروه طالبان جلوگیری به عمل آورند، با این حال، این گروه بخش های زیادی از این استان را در کنترل خود دارد.

استان هلمند بزرگترین مرکز کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان محسوب می شود و در گذشته نیز نظامیان انگلیسی در آن مستقر بودند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =