۱ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

تسنیم به نقل از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نوشت: حداقل حقوق بازنشستگان به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

 محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور صبح امروز با حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی ، حداقل حقوق بازنشستگان به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید. احکام جدید بازنشستگان 30 فروردین ماه سال جاری صادر و حقوق ها واریز شد. امید داریم در کوتاهترین مدت به افزایش قدرت خرید بازنشستگان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دو معضل جدی در حوزه بازنشستگی داشته ایم گفت: به منظور حل این مشکلات پژوهش هایی را با حضور مشاوران بین المللی انجام داده ایم که نتایج آن در ماه های آینده اعلام می شود.

*تلاش برای حل مشکل بازنشستگان

اسلامیان با بیان اینکه حدود یک میلیون و 324 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق هستند افزود:مشکلات معیشتی ناشی از حقوق در دوره ای که تورم بالا بود یکی از معضلاتی بود که به دنبال حل ان تحقیقات بسیاری انجام داده ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور بیان کرد: در دولت تدبیر و امید بازنشستگان و موظفینی که حداقل حقوق را دریافت می نمودند، حقوق آنها 32.3 درصد بیشتر از نرخ تورم افزوده شده و میزان حداقل حقوق در سال 96 نسبت به سال 92 حدود 2.3برابر گردید است.

اسلامیان با اشاره به ترمیم 32 درصدی حقوق بازنشستگان عنوان کرد:  علاوه بر این با تصویب بودجه 600 میلیارد تومانی حداقل حقوق از 750 به 900 هزار تومان در سال 95 رسید. 

 برای امسال نیز با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و 150 هزار تومان رساندیم و امید است طی دوره 5 ساله بتوانیم خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم.

وی به اجرای پرداخت متمرکز حقوق در 26 استان در سال گذشته اشاره و گفت: امسال واریز حقوق همه استان ها به صورت متمرکز واریز می شود.  به 739 هزار نفر وام ضروری پرداخت کردیم. بیمه عمر و حوادث به 5 میلیون تومان افزایش یافت. خدمات بیمه تکمیلی از محل منابع صندوق ارائه شد. 26 هزار بیمار خاص داریم که نسبت به کل کشور جمعیت تحت پوشش ما بالاست اما تلاش می کنیم برای درمان آنها کوتاهی نکنیم.

* پیشرفت هواپیمایی آسمان

اسلامیان با اشاره به اعزام بیش از 400 هزار بازنشسته به سفرهای سیاحتی و زیارتی گفت: هولدینگ های تخصصی در صندوق ایجاد و روند سودآوری شرکت ها در چهار سال گذشته بسیار خوب بود که سال 95، به بالای 2000 میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: هواپیمایی آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی با 3000 پرسنل، 9 فروند هواپیما داشت که اکنون به 21 فروند رسیده است. قراردادی هم منعقد شده برای ورود 30 فروند هواپیمای جدید که باید مراحل اخذ مجوزها را طی کند.

وی افزود: پروژه فولاد در بندعباس راه اندازی شده و در روزهای اخیر افتتاح خواهد شد. هزار میلیارد تومان ارزش این سرمایه گذاری است. اموالی از صندوق هم رفته بود که بازگشته است و دو پرونده درباره پتروشیمی جم و شرکت ملی نفتکش باقی مانده است.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    5 1
    این ترمیم دردهای بی درمان بازنشسته ها را کفاف نمی دهد