سخنگوی وزارت کشور از ثبت‌نام ۷۲ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تا ظهر امروز خبر داد که فقط یکی از آنان از بانوان بوده است. در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ۶۸۶نفر ثبت نام کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، سید سلمان سامانی با حضور در جمع خبرنگاران، تقارن شروع ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با ولادت مولای تقیان را به فال نیک گرفت و ادامه داد: تقوا و اخلاق حسنه ویژگی ممتاز امام علی (ع) است. انشالله در این انتخابات نیز این ویژگی ممتاز را در انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر شاهد باشیم.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در این ایام سعی می کنم هر روز یک نکته انتخابات درباره مجریان و ناظران را یبان کنم، ادامه داد: مهم‌ترین نکته امروز که به آن تاکید می‌کنم، رعایت اخلاق، قوانین و شرع است. در ماده  ۷۴ قانون انتخابات به صراحت بیان شده که کلیه رسانه‌های دیداری و شنیداری و سایر شبکه‌های مجازی آگهی علیه نامزدها درج نکنند. تقاضا دارم اصحاب رسانه این مطلب را مورد توجه داشته باشند. هیچ یک از رسانه‌ها حق ندارند که علیه کسی تبلیغ کنند. نامزدها به بیان توانمندی‌ها و برنامه‌های خود بپردازند.

سخنگوی وزارت کشور افزود: علاوه بر اینکه در قانون مجازات اسلامی برای هتک حرمت، توهین و افترا مجازات در نظر گرفته شده است در قانون انتخابات گفته شده هرگونه از این قسم اعمال ممنوع است و از طریق کمیته رصد فضا مجازی این موضوع را رسیدگی می‌کنیم تا حافظ کیان و شخصیت افراد باشیم.

او نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به رعایت قانون توصیه کرد و افزود: در قانون اشاره شده فعالیت انتخاباتی از زمان اعلام نام کاندیداها توسط وزارت کشور تا ۲۴ساعت قبل انتخابات است و هرگونه فعالیت خارج از این زمان تخلف است.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه ما خواهان برگزاری یک انتخابات امن هستیم، اظهار کرد: رعایت مر قانون کلید واژه ستاد انتخابات است که امیدواریم کاندیداها رعایت کنند.

2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =