روز ملی فناوری هسته‌ای روزی غرورآفرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن یادآوری و گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای عنوان کرد: ۲۰ فروردین، روزی غرور آفرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که دانشمندان و جوانان ایرانی موفق شدند خط قرمز‌ها و حصر‌های هسته‌ای در جهان را بشکنند و افتخار عظیم برای ایران بیافرینند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، غفور قاسم پور گفت: روز ملی فناوری هسته ای، روز ۲۰ فروردین در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است و این روز به مناسبت ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ و اعلام دستاورهای هسته‌ای قابل توجه در آن روز نامگذاری شده‌است.

این مسئول با تاکید بر اینکه روز فناوری هسته‌ای یک جشن ملی است که همه ایرانیان در آن سهیم هستند، ادامه داد: این تجلی پیشرفت علمی در عرصه هسته ‌ای ناشی از تلاش بی ‌وقفه ملی بعد از انقلاب اسلامی است که در این مقطع به بار نشسته است.

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران، 20 فروردین ماه 1385 برابر با 9 آوریل 2007 از طریق افتتاح پروژه راه اندازی دومین مجموعه جدید سانتریفیوژهای تأسیسات هسته ای نطنز با ورود به مرحله صنعتی غنی سازی اورانیوم، به بزرگ ترین دستاورد تاریخ خود دست یافت.»

قاسم پور ادامه داد: این خبر در حالی موج شور و شعف حاصل از سربلندی و پیروزی را به رگ های کشور تزریق کرد که سخنگوی کاخ سفید در مقابل این توانمندی ایرانیان، آنان را تهدید به منزوی تر شدن در جامعه جهانی و اعمال تحریم های بیشتر سیاسی و اقتصادی کشورشان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان اظهار داشت: رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر اراده ملت همیشه سربلند ایران برای فتح قله های علمی و رسیدن به استقلال بی قید و شرط است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =