۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جابجایی ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۳۴ مسافر و انجام ۶۰۴ هزار و ۵۰۸ سفر از ابتدای طرح نوروزی در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فرودین ۹۶ با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر داد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به مجموع تردد‌های انجام شده از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا پایان روز ۱۳ فروردین اظهار داشت: بر اساس گزارش حاصل از صورت وضعیت‌های صادر شده در این مدت ۶۰۴ هزار و ۵۰۸ سفر با ناوگان عمومی انجام  و  ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۳۴ مسافر از این طریق جابجا شده‌است.

وی افزود: طی همین مدت ۳۵ درصد سفرها با اتوبوس انجام گرفته و و ۶۱ درصد مسافران از این طریق جابجا شده‌اند، همچنین سهم جابجایی مسافر در بخش درون استانی ۴۴ درصد و در بخش برون استانی ۵۶ درصد برآورد شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ا‌ی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۰۸ هزار و ۷۵۱ سفر معادل ۳۵ درصد با استفاده از ناوگان اتوبوس، ۱۰۲ هزارو ۶۶۱ سفر معادل ۱۷ درصد با استفاده از ناوگان مینی‌بوس و میدل‌باس و ۲۹۳ هزارو ۹۶ سفر  معادل ۴۸ درصد از کل سفرهای انجام شده نیز با استفاده از سواری کرایه بین شهری انجام شده است.

شهرکی ثانوی با اشاره به تعداد مسافر در این بازه زمانی بیان داشت: در همین مدت ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۶۱ نفر معادل ۶۱ درصد کل مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی با استفاده از اتوبوس، ۱ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۳۲۸  معادل ۲۲ درصد از کل مسافران با استفاده از مینی‌بوس و میدل‌باس و ۱ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۴۵ مسافر معادل ۱۷ درصد کل مسافران از طریق سواری کرایه بین شهری جابجا شده‌اند.

وی در ادامه به آمار تردد از مرزهای زمینی کشور اشاره کرد و گفت: طی همین مدت ۹۳۴ هزار و ۸۳۰ تردد شامل ۴۵۷ هزار و ۹۰۹ نفر ورودی معادل ۴۹ درصد از کل تردد‌های مرزی و ۴۷۶ هزار و ۹۲۱ نفر خروجی برابر ۵۱ درصد از کل تردد‌ها صورت گرفته است. 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: از مجموع تردد‌های مرزی ۶۸۵ هزار و ۸۲۴ نفر معادل ۷۳ درصد از کل تردد‌ها را اتباع ایرانی و  ۲۴۹ هزار و ۶ نفر معادل ۲۷ درصد از مجموع ترددها‌ را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند.

شهرکی ثانوی با اشاره به پر ترددترین پایانه‌های مرزی کشور خاطرنشان کرد: مرز مهران، بازرگان، بیله‌سوار، آستارا و جلفا به ترتیب پر ترددترین پایانه‌های مرزی کشور بوده‌اند. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =