تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه روسیه حمله موشکی آمریکا به یکی از پایگاههای نظامی سوریه را یک اقدام متجاوزانه توصیف کرد و هدف از آن را از بین بردن فرایند سیاسی در این کشور دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی خود تصریح کرد که از آمریکا درخصوص حملات در سوریه توضیح خواهیم خواست.

وی افزود: حملات آمریکا به سوریه ما را به یاد حمله غرب به عراق بدون کسب موافقت سازمان مل در سال 2003 میلادی می اندازد که نقض آشکار و گسترده قوانین بین المللی بود.

لاوروف حمله آمریکا را اقدامی "متجاوزانه با استناد به بهانه های واهی" توصیف کرد و گفت که هدف از این حمله از بین بردن پایه های فرایند سیاسی در سوریه و سرنگون کردن بشار اسد" است.‬

وی تصریح کرد: امیدواریم که حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات باعث قطع کامل همکاری ما درباره سوریه نشود.

لاوروف گفت: آمریکا به خودش زحمت نداده است که هرگونه دلیل و مدرکی که حقیقت و واقعیت حمله شیمیایی به ادلب را تایید می کند، ارایه دهد.

وی تصریح کرد: حملات آمریکا به سوریه به نفع کسانی است که می خواند مذاکرات ژنو و آستانه را به شکست بکشانند و حکومت در سوریه را با استفاده از زور تغییر دهند.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا با این کار خود قصد داشت تا نگاهها را از رفتار جبهه النصره منحرف کند.

وی تاکید کرد: اقدام آمریکا در سوریه به روابط بین مسکو و واشنگتن زیان می رساند و مسکو برداشت و نتیجه گیریهای خود را در روابط با واشنگتن در سایه این حمله خواهد داشت.

آمریکا بامداد امروز جمعه یک پایگاه نظامی الشعیرات سوریه را با 59 فروند موشک از نوع توماهوک هدف قرار داد.

فرماندهی کل ارتش سوریه با محکوم کردن حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات، این اقدام را تجاوزگری و کمک به تروریست ها دانست و اعلام کرد که در جریان آن شش نفر کشته شده اند.

به گفته استاندار حمص، شماری از غیرنظامیان در یک روستای مجاور این پایگاه نیز کشته یا زخمی شده اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =