ایرنا نوشت: حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات در استان حمص سوریه با شلیک 59 موشک 'کروزِ تاماهاوک' در حالی بامداد امروز جمعه اتفاق افتاد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قبل از آن گفته بود در فکر حمله نظامی به این کشور با توجه به حمله شیمیایی چند روز پیش در استان ادلب است.

در حالیکه ایران و روسیه حمله بامداد امروز (جمعه) آمریکا به سوریه را محکوم کرده اند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز دولت عربستان سعودی از آن حمایت کردند و در عین حال بولیوی و روسیه خواهان تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی این تحول جدید شده اند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه را به شدت محکوم کرد و در عین حال گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می کند.

وی افزود: تهران استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین الملل می داند.
ولادیمیر سافرونوف سرپرست هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از برنامه حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: مبتکران چنین اقدامی سرنوشت کشورهای عراق و لیبی را مرور کنند.

وی تاکید کرد: حمله آمریکا به سوریه پیامدهای منفی دارد و تمام مسئولیت چنین وضعی بر دوش افرادی است که مبتکر چنین اقدام های مشکوک و غمناکی هستند.

'اولاف اسکوگ' نماینده دائم سوئد در سازمان ملل هم پیش از این در روز پنجشنبه (دیروز) با ابراز نگرانی از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه بطور ضمنی آن را با بهانه ‏تراشی و دروغگویی دولت آمریکا و انگلیس در باره جنگ افزار کشتار جمعی عراق مقایسه کرد.

** حمایت نتانیاهو و دولت سعودی از حمله آمریکا به سوریه
این در حالیست که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که وی از حمله آمریکا به سوریه حمایت کرده است.

یک مقام مسوول در وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز امروز جمعه، بدون ذکر نام حمایت کامل کشورش را از حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد.
'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا نیز ضمن حمایت از حمله موشکی امروز جمعه آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه گفت: این حمله واکنش سریع به یک جرم جنگی وحشت آور در سوریه بوده است.

** درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل

یک دیپلمات ارشد در شورای امنیت سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: بولیوی خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله موشکی آمریکا به سوریه شده است.

روسیه نیز برای بررسی موضوع حمله موشکی آمریکا به سوریه که یک پایگاه مهم عملیات ارتش این کشور را در مبارزه با تروریست ها هدف قرار داده، خواستار برگزاری فوری جلسه شورای امنیت شد.
نخستین حمله مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد امروز جمعه، با شلیک 59 موشک 'کروزِ تاماهاوک' به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص انجام پذیرفت.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

این در حالیست که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    4 3
    کل دنیا از این حمله حمایت کرده باستثنا کشورهای معلوم الحالی مثل روسیه بولیوی احتمالا کره شمالی... که متاسفانه کشور ما هم در این ردیفه