تسنیم نوشت: درحالی که گروهی از اعضای جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا از حمله موشکی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سوریه حمایت کردند، گروهی دیگر با ابراز نگرانی، از ترامپ خواستند تا راهبرد خود را توضیح دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پل رایان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز ارتش آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه گفت: "این اقدام مناسب و درست بود".

وی به طرح اتهام علیه رئیس جمهور سوریه افزود: "این حملات تاکتیکی به نظام (بشار اسد رئیس جمهور سوریه) نشان می دهد که دیگر نمی تواند وقتی به جنایت علیه ملت سوریه ادامه می دهد، روی فلج بودن آمریکا تکیه کند".

چاک شومر رهبر دموکراتها در مجلس سنای آمریکا نیز با تکرار این اتهام علیه رئیس جمهور سوریه گفت: "هزینه پرداختن اسد - وقتی اینگونه جنایات را مرتکب می شود، امری خوبی است".

وی در عین حال افزود: "دولت ترامپ باید راهبردی را در دستور کار قرار دهد و قبل از اجرای آن، با کنگره رایزنی کند."

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دیگر اعضای کنگره نیز مواضع مشابهی گرفتند و خرسندی خود را از پاسخ سریع آمریکا به "حمله شیمیایی" روز سه شنبه به شهرک خان شیخون ابراز داشتند.

سناتور مک کین گفت که از "این مرحله اول معتبر" استقبال می کند اما خواهان در دستور کار قرار گرفتن راهبرد جدیدی برای بحران سوریه شد.

وی افزود: "اولین اقدام در راهبردی از این دست، خارج کردن نیروی هوایی اسد به طور کامل از عرصه نبرد است".

مارکو روبیو همکار مک کین نیز خواهان در دستور قرار گرفتن راهبردی شد که مانع از "حمایت آزادانه روسیه از نظام سوریه" شود.

اما همزمان شمار زیادی از نمایندگان آمریکایی درخصوص مسئله موافقت برای استفاده از قدرت نظامی پرسش هایی را مطرح کردند.

سناتور دموکرات کریس کونز "نگرانی خود" را از تحرکات آمریکا علیه نظام سوریه بدون وجود یک راهبرد واقعی ابراز داشت و گفت: این تحرکات رئیس جمهور سئوالات زیادی را مطرح می کند.
در همین حال، سناتور راند پل با انتقاد از دولت آمریکا گفت: "ما جنایات در سوریه را محکوم می کنیم اما آمریکا مورد حمله قرار نگرفته است."

وی تاکید کرد: رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی باید پیش از هرگونه اقدام نظامی، موافقت کنگره را کسب کند."

"تد لیو" دموکرات نیز گفت: کنگره به رئیس جمهور برای استفاده از قدرت نظامی علیه تروریست ها اجازه داده است. اجازه اعمال قدرت برای اجرای توافقنامه های مربوط به سلاح های شیمیایی را نداده ایم".

کنگره آمریکا از امروز جمعه تعطلات دو هفتگی خود را آغاز کرده است که نشان از برنامه ریزی ترامپ برای اجرای حملات خود به سوریه همزمان با این تعطیلات دارد .

آمریکا بامداد امروز جمعه یک پایگاه نظامی سوریه را با 59 فروند موشک از نوع توماهوک هدف قرار داد.

به گفته استاندار حمص، در این حملات تعدادی کشته و زخمی شده و خسارتهایی به بار آمده است و کار خاموش کردن آتش و امداد رسانی ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =