ایسنا نوشت: در پی حملات شیمیایی روز سه شنبه در استان ادلب سوریه و بهانه جویی غرب برای اعمال فشار بر دولت سوریه با استفاده از این گزینه، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور تمام گزینه ها را برای پاسخ به حملات شیمیایی ادلب مد نظر دارد.

مایک پنس در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: تمام گزینه‌ها برای پاسخ به حملات شیمیایی در ادلب روی میز دولت ایالات متحده قرار دارد.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار بخش‌هایی از این مصاحبه نوشت، پنس گفته است "روسیه باید به تعهدات خود در خلع سلاح شیمیایی سوریه عمل کند".

این سخنان مایک پنس را می توان هم راستا با اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعمال فشار بر سوریه و البته روسیه دانست؛ ترامپ در باره حمله روز سه شنبه به خان شیخون ادلب که به کشته شدن بیش از 50 تن از جمله ده‌ها زن و کودک انجامید گفت این کار "عبور از خطوط قرمز و فراتر از آن است".

غربی‌ها و همپیمانان ممنطقه‌ای آنها با این ادعا که منطقه مورد هدف قرار گرفته، در کنترل مخالفان سوری است و حملات هوایی بوده است، دولت سوریه را عامل حمله می‌دانند. این در حالی است که هم دمشق و هم روسیه این امر را رد می‌کنند و آن را توطئه‌ای از جانب برخی کشورهای منطقه و همدستی شوریان سوری می‌دانند.

ترامپ واقعه ادلب را "اهانت به بشریت" خوانده و گفته بود نظرش در باره بشار اسد تغییر کرده است. او اما هیچ اشاره ای به نوع پاسخ ایالات متحده به این موضوع نکرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =