۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

ایرنا نوشت: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه سه شنبه اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص عواقب توقف کمک مالی آمریکا به صندوق جمعیت ملل متحد هشدار و آن را برای زنان جهان مخرب توصیف کرده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، استفان دوجاریک به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل در خصوص تصمیم دولت آمریکا برای قطع کمک های مالی به صندوق جمعیت ملل متحد ابراز تاسف کرد.
وی افزود: این تصمیم آثار مخربی بر سلامت زنان، دختران و خانواده های که به کمک نیاز دارند، می گذارد.
پیشتر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر کاهش کمک آمریکا به این صندوق اعتراض کرده بود.

این بیانیه می گوید: صندوق جمعیت ملل متحد یکی از وظایف خود را اعتلای حقوق بشر دانسته و به افراد و زوج های جوان منطبق بر اراده خودشان بدون اجبار و تبعیض مساعدت های بهداشتی ارایه می دهد.
دولت ترامپ اعلام کرده است: کاهش کمک آمریکا به صندوق جمعیت ملل متحد در راستای برنامه های محافظه کارانه ترامپ در مورد سقط جنین و ملاحظات بودجه ای دولت فدرال صورت گرفته است.

دولت ترامپ اعلام کرده است که کمک های آمریکا به برنامه جلوگیری از تغییرات آب و هوا وهمچنین برنامه های تنظیم جمعیت و سقط جنین داوطلبانه را کاهش خواهد داد.
ازطرف دیگر دولت ترامپ تصمیم گرفته است سطح کمک های خود به سازمانهای بین المللی و کمکهای خارجی را پایین آورده و در هزینه ها صرفه جویی کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =