۱ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

تسنیم نوشت: رزمایش هوایی مشترک میان عربستان و سودان آغاز شده که در این رزمایش انواع جنگنده‌ها و بالگردهای دو کشور شرکت دارند.

به گزارش پرس‌تی‌وی، منابع خبری عربستان سعودی از آغاز رزمایش مشترک این کشور و سودان در قارۀ آفریقا خبر داده‌اند.

شبکۀ الاخباریۀ عربستان گزارش داد این رزمایش هوایی موسوم به «سپر آبی رنگ 1» از روز پنج‌شنبه در پایگاه هوایی سرلشکر عوض خلف‌الله در شهر مرویِ سودان آغاز شده است.

منابع سعودی اعلام کردند در این رزمایش چندین فروند جنگندۀ اف-15 و تایفون سعودی و جنگنده‌های میگ-29، سوخوی-24 و انواع بالگردهای سودان حضور دارند.

سرهنگ علی القحطانی مجرّی، فرمانده نیروهای سعودی در این رزمایش، روز چهارشنبه با استقبال سرتیپ صلاح‌الدین سعید، معاون رئیس ستاد نیروی هوایی سودان، و سرتیپ حسین عثمان حسین، فرمانده نیروهای سودانی در این رزمایش، وارد این کشور آفریقایی شد.

مجرّی با بیان اینکه این نخستین حضور نیروهای هوایی عربستان در خاک سودان است، بیان داشت هدف از برگزاری این رزمایش تقویت عملیات هوایی، تبادل تجربیات و بالا بردن توانمندی و آمادگی نظامی طرفین است.

سودان یکی از کشورهایی است که با اعزام نیرو به یمن، در تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی در یمن مشارکت دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

گروه موسوم به مرکز قانونی حقوق و توسعۀ یمن اعلام کرده است در حملۀ نظامی عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی بیش از 12 هزار و 40 یمنی، از جمله 2 هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن، کشته و دستکم 20 هزار نفر زخمی شده‌اند.

همچنین جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانۀ سازمان ملل در یمن، گفته است در حملات سعودی‌ها به یمن تاکنون دستکم 10 هزار یمنی کشته و بالغ بر 40 هزار نفر زخمی شده‌اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    0 0
    سودان و رزمایش ؟ببین عربستان به چه فلاکتی افتاده