فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از آماده باش یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در ایام نوروز و انجام گشت‌های شبانه روزی در این ایام خبر داد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از سایت محیط زیست استان تهران (سامات)، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قبل از شروع ایام نوروز در آماده باش کامل بوده و با فعالیت و گشت‌های شبانه روزی آماده برخورد با هرگونه تخلفات زیست محیطی هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با گشت‌های مستمر در میادین میوه و تره‌بار و دیگر نقاط سطح استان تهران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان فروش گونه در حال انقراض سمندر لرستانی در شب عید و ایام نوروز کاملا حذف شد، افزود: با تلاش محیط‌بانان و اطلاع رسانی بموقع مردم و گشت های متعدد از حجم بالای فروش مار آبی و انواع لاک‌پشت که تا سال گذشته خرید و فروش می‌شد، پیشگیری شد و در مجموع تعداد کمتر از 40 عدد مار و لاک‌پشت در سطح استان تهران کشف و ضبط شد.

میرزاکریمی ادامه داد: ادارات شهرستانی و پاسگاه‌های محیط بانی در سطح استان تهران از قبل از ایام نوروز تا 15 فروردین فعال بوده و با گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده در مناطق تحت مدیریت مشغول انجام وظیفه بوده و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به برنامه‌ریزی جهت توزیع 250 هزار کیسه زباله در روز طبیعت اشاره کرد و افزود: به دلیل حفظ آرامش و جلوگیری از برهم خوردن امنیت حیات وحش شهروندان در روز طبیعت از ورود به مناطق حفاظت شده استان تهران خودداری كنند و در ایام نوروز ملاحظات زیست محیطی را رعایت كرده و همکاری لازم با محیط‌بانان داشته باشند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =