پنچر شدن مریخ‌نورد کنجکاوی/امید به دوام تا پایان ماموریت

ناسا اعلام کرد که یکی از چرخ‌های مریخ‌نورد کنجکاوی دچار مشکل شده و سوراخ‌هایی در آن دیده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، بررسی عکس‌ها نشان می‌دهد که ایجاد این سوراخ‌ها پس از چک کردن قبلی که در 27 ژانویه سال میلادی جاری انجام شده، به وجود آمده‌اند.

با وجود اینکه ایجاد این سوراخ‌ها کمی زودتر از زمان مورد انتظار محققان ناسا ایجاد شده‌اند اما جیم اریکسون مسئول آزمایشگاه پیشران جت ناسا اعلام کرد که عمر چرخ‌های این کاوشگر برای تکمیل ماموریتش کافی خواهد بود.

مریخ‌نورد کنجکاوی شش چرخ دارد که هر یک 50 سانتی‌متر قطر و 40 سانتی متر پهنا دارند و پیش از این نیز مشکلاتی برای چرخ‌های آن به وجود آمده است اما محققان اطمینان دارند که حتی با چند چرخ آسیب‌دیده نیز این کاوشگر ماموریت خود را با موفقیت به پایان خواهد رساند.

سنگ‌های موجود در سطح مریخ باعث ایجاد این سوراخ‌ها شده‌اند.

محققان تلاش می‌کنند مسیر این کاوشگر را به گونه‌ای انتخاب کنند که کمترین میزان پستی و بلندی در راه آن وجود داشته باشد اما گاهی عبور از بعضی مناطق اجتناب‌ناپذیر است.

مریخ‌نورد کنجکاوی توانسته اکتشافات ارزشمندی در اختیار محققان ناسا قرار دهد. از جمله مهمترین اکتشافات این کاوشگر وجود آب در برخی مناطق مریخ در گذشته و وجود گونه‌های ساده‌ای از حیات در آن بوده است.

این کاوشگر 900 کیلوگرمی در ماه اوت سال 2012 بر روی سطح مریخ فرود آمده و از آن زمان تا به حال بیش از 160 کیلومتر در سطح این سیاره جابجا شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =