«خبرجنوب» نوشت: فرمانده پلیس راه شمالی استان فارس از فعالیت 170 گشت پلیس راه در جاده های فارس برای نوروز خبر داد.

سرهنگ احمد احمدی گفت: در ایام نوروز 170 گشت پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در جاده های این استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در استان فارس اعم از شمال و جنوب 20 پلیس راه و 34 پایگاه پلیس جاده ای وجود دارد که در ایام نوروز حدود هزار نفر نیروی فعال اعم از کادر، وظیفه و پلیس های افتخاری به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
فرمانده پلیس راه شمال استان فارس در خصوص بیشترین علت حوادث رانندگی در جاده های فارس گفت: بیشترین علت تصادفات در سطح جاده های فارس عدم توجه به جلو است که در این خصوص استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، صحبت با سرنشینان خودرو و هم صحبت شدن از دلایل وقوع آن است.
وی خستگی و خواب آلودگی را از دیگر عوامل موثر در حوادث جاده ای دانست و اظها کرد: سر عت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز از دیگر دلایل وقوع حوادث در جاده های فارس است.
سرهنگ احمدی با اشاره به اینکه بیش از 94 درصد از جاده های فارس رخ به رخ و دو طرفه است، افزود: در این تصادفات به دلیل اینکه شدت تصادف بالاست و دو خودرو مستقیم با هم برخورد می کنند تعداد کشته ها زیاد است.
فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه ساز در محورهای مواصلاتی استان فارس برخورد جدی خواهد داشت و توصیه أکید به عدم استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی، بستن کمربند ایمنی، پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز داریم.
وی همچنین به مردم توصیه کرد: با توجه به بارندگی های سطح استان فارس از روز یکشنبه تا چهارشبنه ضروری است که رانندگان هیچگونه عجله و شتابی نداشته و با صبر و حوصله رانندگی کنند.
سرهنگ احمدی افزود: رانندگان متخلف و حادثه ساز با جریمههای سنگین مواجه میشوند و تمام تلاش عوامل پلیس راه در راستای حاصل آمدن سفری ایمن و بیخطر برای مسافران است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =