مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور در سال 1396 همچنان مجاز نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از گمرک جمهوری اسلامی ایران، بر اساس جدول تعرفه‌ای گمرک خودروهای سواری کمتر از 1500 سی‌سی در ردیف تعرفه‌ای 87032290 جدول مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شود و واردات این خودروها مشمول 40 درصد حقوق و عوارض گمرکی است.

برپایه این گزارش، واردات خودروهای سواری بین 1500 تا 2000 سی‌سی در ردیف تعرفه‌ای 87032319 طبقه‌بندی شده و مشمول 40 درصد حقوق و عوارض گمرکی است.

همچنین خودروهای سواری از 2000 تا 2500 سی‌سی هم در ردیف تعرفه‌ای 87032329 طبقه‌بندی و مشمول 55 درصد حقوق و عوارض گمرکی است.

گزارش گمرک می افزاید: خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور1000 تا 1500 سی.سی در ردیف تعرفه 87032210، 1500 تا 2000 سی.سی در ردیف تعرفه 87032311، 2000 تا 2500 سی‌.سی در ردیف تعرفه 87032321 و بیشتر از 2500 تا 3000 سی‌.سی در ردیف تعرفه 87032331 جداول تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شوند.

واردات خودروهای سواری هیبریدی مشمول چهار درصد حقوق ورودی به ازای هر دستگاه برمبنای ارزش سیف (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل) است.واردات خودرو مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 4 درصد مالیات علی‌الحساب است.

گفتنی است سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، پس از مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی.سی به بالا، سیستم ثبت سفارش از همان زمان برای واردات این اقلام قفل شده و هیچ خودرویی نیز با این حجم موتور به کشور وارد و یا از گمرکات ترخیص نشده است.

براساس این اطلاعیه، طبق مصوبه هیات وزیران در دهم تیرماه 1382 در مورد آیین نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو، ورود خودرو به کشور منوط به داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش، اخذ گواهی های فنی و زیست محیطی از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت نو بودن و قدمت سال ساخت است؛ بر این اساس واردات و ترخیص هر خودرویی که این شرایط را ندارد ممنوع بوده و تاکنون نیز هیچ خودرویی ممنوعه ای وارد نشده است.

35223

کد خبر 647162

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    8 0
    یک مدیر خوب تاریخ ارائه به بازار را باید با در نظر گرفتن همه مشکلات ، دقیق اعلام کنه
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    17 0
    باید میگفت تا انحصار در خودرو هست مردم محکوم به استفاده از پراید هستن ما این چهارچرخه رو سنبل میکنیم
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    10 0
    تا زمانی که تقاضا برای پراید وجود دارد؟ این رو بدونید که همیشه تقاضا برای پراید هست تا زمانی که مردم توان مالی برای خرید ماشین بهتر رو نداشته باشند از روی ناچاری هست که این ماشین نا ایمن رو میگیرن باید جلوی تولیدش گرفته بشه بخدا خیانته میدونید چقدر خونواده داغدار شدن بخاطر این پراید؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    18 0
    چرا مرز رو باز نمیکنید تا بفهمید تقاضای واقعی مردم چیه؟ به انحصار گرفتید و از تقاضای مردیم میگید؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    14 0
    به این میگن تشکیل کارتل که در اقتصاد آزاد، غیرقانونی و قابل پیگرد حقوقی هست. این کار ضد علم اقتصاد کلاسیک است. جالبه که کارتل خودرو در مقابلش کارتل بیمه تشکیل شده. واقعا باید به اقتصاد غیررقابتی و رو به زوال کشور، تاسف خورد.
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    10 0
    دوباره کارهای گذشته رو دارن پیش میگیرن،به جای اینکه وسایل عمومی تولید کنند خودروی شخصی تولید میکنند،بعدها تو تاریخ مینویسن ملتی بودن خودشونو با دود و آلودگی و ترافیک خفه کردند
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    6 0
    اسم این کار چیه؟ غیر رقابتی کردن بازار. خب حالا اگر مثلا برنج فروش ها هم همین کار را بکنند چه؟ مثلا مرغداران هم همینکار را بکنند چه؟ این کار ممنوع و غیر قانونی است.
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    3 0
    حالا باید منتظر بمونیم ببینیم اقایون کی و به چه بهونه ای این 200 300 هزارتومانو مثلا به عنوان اپشن جدید ورود هوای ییلاق از کولر و... این پولو از ما میگیرن وگرنه دوستان که بیخیال این پول نمیشن.
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    11 0
    ايا اين نقض حقوق شهروندي نيست كه من نميتونم ماشين دلخواه خودمو با پول خودم بخرم وبايد منتظر بمونم كه امثال اقاي نعمت زاده اين شتر گاو پلنگها رو براي ما بسازن وبه قيمت تويوتا كرولا به مردم قالب كنن تا كي بايد تاوان توهم خودرو ساز شدن رو مردم بدن.
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    5 0
    آخه این کجاش افتخاره که بیان میکنند،تهران وکلانشهرها پرشده از خودروهای بیکیفیت،که هم باعث الودگی میشن هم تهداد زیاد اونها عمرمونو داره پشت ترافیک های و حشتناک هدر میده،کشورهای دیگه انرژیشونو تو راه پیشرفتشون میزارن ما هم تو ترافیک
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    همراهی دولت با واردات خودرو توسط سازندگان داخلي : وقتي دولت در پی این است که در گام اول با حذف شرکت های غیر رسمی واردکننده خودرو و سپس دستچین کردن واردکنندگان رسمی٬ به مذاکره مستقیم با خودروسازان خارجی برای تولید در داخل و بخوانيد وارد كردن آن بپردازد و سناریویی که در آن، صنعت خودرو ایران به خارجی ها واگذار شده و محصولات بی کیفیت بدون هیچگونه انتقال دانش فنی و تکنولوژی، جایگزین خودروهای وارداتی خواهد شد ، آيا كسي زير اين سفره خواهد زد ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    2 0
    والله این سوال رو ما از شما باید بپرسیم ؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 4
    در این که پژو بهترین خودرو تولید داخل است شکی نیست. از یاد نبریم که توی کلاس میان رده پژو جزو برترین ها در جهان خودرو استس
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    5 0
    قیمت ماشین جالب است،در اروپا با ۱۵ تا ۳۰ هزاردلار،که تازه شرکتهای لیزینگ آن را از دم قسط می دهند،شما اگر پست ترین شغل را هم داشته باشی می توانی در کمتر از یکسال صاحب این ماشین بشی،ولی ۶۸ میلیون در ایران؟باید چه کاره باشی تا بتونی این ماشین را بخری؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    2 0
    به خودروهایی مجوز تولید می‌دهیم که استانداردها را رعایت کنند پس با این حساب فاتحه تولید داخل خونده اس
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    3 0
    کاش به هیچ خودروی داخلی مجوز تولید ندید اینجوری دعاتون می کنیم
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    4 0
    ماشینی که خدمات پس از فروشش رو ایران خودرو یا سایپا ارائه کنه، باید فراموش کرد. حتی اگر به صورت مونتاژ شده کامل از خارج وارده شده باشه. این 2 بزرگوار در برخورد با مشتری مثال‌زدنی هستند.
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    3 0
    بدون استاندارد این خودرو ها رو گرون می خریم وای به حال اینکه اینهمه استاندارد هم داشته باشه
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    سال بعد خودروسازها خودرو هاشون رو با آپشن های استاندارد می فروشند
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    2 0
    تویوتا که نمایندگی رسمی داشت پس چی شد حالا داره از اینور و اونور ماشین جمع می کنه دست مشتری می ده .وزارت صنعت که الان میگه فقط نمایندگی های رسمی اجازه فعالیت دارند چرا تویوتا رو از این امر مستثنی کرده .
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    2 0
    در ترکیه و هند که بودم ال90 هاشون دارای یخچال کوچکی در صندوق عقب بودند در ایران اما لیوان قهوه خوری سرنشین را هم برداشته اند چون بر این عقیده هستند که ایرانی ها میتونند توی لیوان هم چای بخورنذ پس یکیش برای 5 نفر کافیست
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    البته برخی از اینها برای خودروسازان پرهزینه است؛ اما انتخاب با آنها است که تصمیم به توقف تولید بگیرند یا تغییر پلتفرم را در دستور کار قرار دهند..... همین یه جمله یعنی که منتظر باشید خودرو های داخلی گرون بشه
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    جون آدم ها چقدر برای این تولیدکننده های داخلی بی ارزش است
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    خراج از ایران اگه محصولی استاندارد نداشته باشه اجازه ورود به بازار نداره بعد برای ما بعد از چند سال هنوز استاندارد زورش نمی رسه اینا رو وادار کنه محصول درست تولید کنند
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    خدا رحم کنه اگه پراید این استانداردها رو بگیره چقدر می خواد تبلیغ کنه
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    به نظرم کلا مجوز ندید راحت ترید نیست که اینا مجوزهای شما رو خیلی نیاز دارند
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    اگه روی ماشین ها ۳۸ تا استاندارد رعایت بشه که دیگه کسی ماشینش رو از خونه بیورننمیاره. چون رانندگی ها غیر استاندارده
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    اول برید آمار مرگ و میر جاده ای رو دربیارید بعد جاده ها رو استاندارد کنید بعد بیایید به ماشین ها استاندارد بدید
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    از وقتی بنزین استاندارد بشه خودروها هم استاندارد می شن چون بنزین استاندارد گرون تره کسی دیگه ماشین غیر استاندارد نمی خره که بنزین گرون بریزه توش
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    ما لازم داریم خودرویی تولید بشه استاندارد باشه ، خودروی استاندارد بنزین استاندارد میخواد . بنزین استاندارد پالایشگاه استاندارد لازم داره ، پالایشگاه استاندارد، صنعت نفت استاندارد ، صنعت نفت استاندارد شرایط عادی و مساعد و مناسب در جهان . خوب حالا بفرمایید خودرو استاندارد باشه ، کافیه ؟ تازه جاده استاندارد کجاست؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 2
    کاش قراردادهایی می بستیم تا در این مملکت از این به عد کالای ایرانی استفاده کنیم
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    3 0
    کالای ایرانی وقتی قابل استفاده است که استاندارد باشه و جنس استاندارد تولید کلید ، ببینید مشتری داره یا نه
  • رامین A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 0
    حجم بالای موتور نه ملاک مصرف بیشتر هست نه ملاک آلوده کننده بودن هست و نه ملاک لوکس بودن. من نمیدونم این معیار از کجا امده امیدوارم یک انسان عاقل تصمیم گیرنده بشه. مثلا من شخصا با توجه به محل رفت و آمد کوهستانی، مجبورم از خودروهای قبل 2013 استفاده کنم که هنوز وارداتشون ممنوع نشده بود و البته قیمت صفرشون هم یک دهم ماشینهای 2000 توربو که دست بعضی افراد هست نمیشه