مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که ایثار به معنی برگزیدن و عطا کردن است، اظهار کرد: خانواده شهدا با تقدیم عزیزانشان این ایثار را برمی گزینند و به دیگران عطا می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، روز چهارشنبه (۲۵ اسفند) در آئین اختتامیه نمایشگاه قاب سفید در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت با بیان این که ایثار به معنی برگزیدن و عطا کردن است، اظهار کرد: خانواده شهدا با تقدیم عزیزانشان این ایثار را برمی گزینند و به دیگران عطا می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که شهید و شهادت همه جا حضور دارد، افزود: شهدا در همه روزها بر کارهای ما ناظر هستند و این مفهوم به صورت مستمر در تاریخ وجود دارد.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم با اشاره به جمع آوری آثار شهدا، تصریح کرد: تا کنون ۲۲۰ هزار اثر از آثار نوشتاری، تصویری و وسایل شهدای گیلانی جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۵۰ هزار قطعه عکس است که به صورت موضوعی طبقه بندی شده و در مناسبت های خاص جهت ارائه الگوی سالم وکامل و فرهنگ سازی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

در پایان این مراسم از نرم افزار چندرسانه ایی دیوان اشعار شهید بهرام گل آور و کلیپ «مثل مهتاب» به کارگردانی اسحاق مجیدی، آهنگسازی دکتر چراغعلی و خوانندگی علی پورصائب رونمایی شد.

نمایشگاه «قاب سفید» تصاویری از مراسم عقد و ازدواج شهدای گیلانی با هدف آشنایی نسل جوان با سبک زندگی شهدا از ۲۱ تا ۲۵ اسفند در نگارخانه مارلیک رشت برگزار شد.

شهید بهرام گل آور، فرمانده گردان زرهی جهاد گیلان بود که ۴ تیر سال ۶۷ در جزیره مجنون بر اثر بمباران شیمیایی به شهادت رسید. محل دفن وی در گلزار شهدای بندر انزلی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =