۷ کشته و ۱۴ مصدوم بر اثر انفجار مواد محترقه در اردبیل

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: امسال بر اثر انفجار مواد محترقه ۷ نفر فوتی و نیز ۱۴ نفر مصدومی در استان اردبیل داشتیم.

به گزارش خبرگزاری آنلاین از اردبیل؛ سردار حسین عبدی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: امسال بر اثر انفجار مواد محترقه در استان اردبیل متاسفانه 7 نفر جان خود را از دست داده و نیز در این حادثه‌ها 14 نفر مصدوم شدند و 8 خودرو نیز در این رابطه توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان اردبیل با جدیت با عاملان انفجار مواد محترقه در استان برخورد می‌کند، ‌افزود: در این حوزه 111 نفر توسط نیروی انتظامی استان اردبیل دستگیر شدند که این افراد برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از کشف یک میلیون و 368 هزار و 5 عدد مواد محترقه در استان اردبیل خبر داد و گفت: کشفیات مواد محترقه در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش یافته است.

سردار عبدی از مردم استان اردبیل خواست در آستانه شب عید و چهارشنبه سوری هوشیاری لازم را داشته و مراقب خود و فرزندان خود باشند تا حادثه تلخ و دردناک انفجار مواد محترقه در استان تکرار نشود که در این زمینه نیروی انتظامی استان اردبیل نیز اقدامات کنترل و پیشگیری خود را تشدید می‌کند.

وی از برنامه‌ریزی نیروی انتظامی استان برای اجرای طرح نوروزی خبر داد و اظهار کرد: بیش از چهار هزار نفر از نیروهای پلیس در طرح نوروزی مشارکت خواهند کرد و نیز 41 ایستگاه نوروزی پلیس به ایستگاههای نوروزی پلیس در اردبیل اضافه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از کاهش 4 درصدی کل جرایم در استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: نیروی انتظامی استان اردبیل در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم اقدامات راهبردی و اساسی را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار عبدی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نقش نیروی انتظامی در این زمینه اظهار کرد: ارزش کشف کالای قاچاق در استان اردبیل 375 میلیارد ریال بوده که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی از جمع‌آوری 700 نفر معتاد در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه کمپ ترک اعتیاد در اردبیل راه‌اندازی شده است که افراد معتاد برای ترک و درمان به این مراکز معرفی و انتقال داده شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از کاهش 11 درصدی سرقت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: استان اردبیل یکی از استانهای امن کشور است که وقوع جرایم نیز در این استان به حداقل میزان خود رسیده است.

سردار عبدی با بیان اینکه قتل نیز در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است، افزود: این مورد در سال گذشته 20 مورد بود که امسال به 17 مورد رسیده است.

وی بیان کرد: میانگین عملیاتهای روزانه پلیس در رابطه با تماسهای 110 حدود 566 مورد در روز بوده و 50 درصد تماسهای مردم با سامانه پلیس 110 منجر به عملیات شده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =