خاطره مجید میرفخرایی از تحصیل در لندن و سختی های ترافیک تهران

مجید میرفخرایی طراح صحنه «سلام بمبئی» به درخواست رامبد جوان رو به دوربین خطاب به همسرش گفت: «دوستت دارم.» و ادامه داد: «دفعه اول است که می‌گویم! و همسرم همیشه از این که احساسم را ابراز نمی‌کنم گله دارد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه دوشنبه 23 اسفند مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس آثاری هم چون سری دوم سریال «شهرزاد» و «کلاه قرمزی 95» مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان بود.

رامبد جوان که سابقه همکاری با میرفخرایی را در سریال «گمگشته»، در کارنامه دارد در ابتدا از حال و احوال این طراح صحنه و لباس پرسید و او پاسخ داد: «روحیه‌ام خوب است، اگر خرابش نکنند! مثلا یک دفعه، ترافیک آدم را دیوانه می‌کند. وقتی ماشین داشتم، یک جاهایی وسط ترافیک دوست داشتم پارک کنم و پیاده بروم.»

طراح صحنه و لباس «سلام بمبئی» ادامه داد: «یک بار وسط ترافیک چیزی دیدم که شاید باور نکنید. برای عباس کیارستمی هم تعریف کردم. آمبولانسی بود که هر چقدر آژیر می‌زد کسی توجه نمی‌کرد و همه منتظر بودند راهی پیدا کند تا پشت سرش بیافتند. یکدفعه در عقب باز شد، مریض پیاده شد، خودش راه را باز کرد و دوباره سوار شد.»

طراح صحنه و لباس «روز واقعه» در پاسخ به این سوال رامبد جوان که؛ حال سینما چطور است گفت: «روی صحنه خوب است اما پشت صحنه خوب نیست. یعنی کار نیست. کسی مثل من شده بنگاه کاریابی! از ساعت 9 شب که به خانه‌ می‌رسم تلفن‌های دانشجوهای طراحی صحنه شروع می‌شود.»

او تاکید کرد: «تعداد دانشجوهای هیچ رشته‌ای با بازار کارش تناسب ندارد و به شکل عجیبی بیشتر است.»

این فارغ‌التحصیل طراحی صحنه از دانشکده هنرهای دراماتیک و آکادمی سلطنتی لندن در مورد تحصیل در خارج از کشور توضیح داد: «آن جا باید پوست کلفت باشی، مخصوصا در انگلیس که خیلی بی‌رحم‌اند! مرا با این که با مدرک لیسانس رفتم و سابقه کار هم داشتم وادار کردند سه ماه در نجارخانه اره‌کشی کنم تا همه چیز را از اول یاد بگیرم. تئاتر برای آن‌ها مثل ارتش است.»

میرفخرایی با اشاره به تجربه کار در بالیوود برای تولید «سلام بمبئی» تصریح کرد: «آن‌ها سینما را به عنوان صنعت می‌شناسند و برعکس ما هیچ چیزشان شانسی نیست. این جا مثلا اگر بگویم سه نفر دستیار می‌خواهم می‌گویند نمی‌شود با یک نفر جمعش کرد؟! آن جا می‌گفتم چهار دستیار می‌خواهم هشت نفر می‌دادند که کار سریع‌تر انجام شود.»

میرفخرایی در پاسخ به این که الویتش در زندگی چیست گفت: «خانواده و کارم در کنار یکدیگر. در واقع همسرم موجب این است که کارم را دوست داشته باشم چون او کارم را دوست دارد.»

او به درخواست رامبد جوان رو به دوربین خطاب به همسرش گفت: «دوستت دارم.» و ادامه داد: «این دفعه اول است که می‌گویم! من آدمی نیستم که بخواهد قربان صدقه برود و از پدرم یاد گرفته‌ام که دوست داشتن را باید در عمل نشان داد. همسرم هم همیشه از این که احساسم را ابراز نمی‌کنم ناراحت است.» میرفخرایی خطاب به جوان گفت: «به جایش کاری کردی که جلوی دوربین بگویم.»

او همچنین در مورد کاری که خواهد کرد تا چند نفر خوشحال شوند گفت برای کودکان کاری که در خیابان کار می‌کنند عروسک خواهد خرید.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =