پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز/ گفتار پلیس اصفهان

با بکارگیری توصیه های پلیسی در خصوص پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز هم از یک بحران روحی شدید در خانه خود جلوگیری کنید و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرقت يكي از اصلي‌ترين پايه‌هاي وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است و هر كس ممكن است قرباني يك سرقت شود، به همين دليل در هر شرايطي مي‌بايست در حفظ و نگهداري اموال خود كوشا باشيد، چرا كه در صورت بروز هرگونه سرقتي از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بين مي رود.

باور كنيم كه رعايت نكاتي بسيار ساده و بديهي مي‌تواند در پيشگيري از سرقت اموالمان به ما كمك كرده و تبهكاران را در رسيدن به اهدافشان ناكام گذارد.

با جدي گرفتن توصيه‌هاي زير، هم از يك بحران روحي شديد در خانواده‌‌‌ خود جلوگيري مي كنيد و هم نقش غير قابل انكار خود را در افزايش امنيت جامعه به خوبي ايفا مي‌ کنيد:

زماني كه خانه را ترك مي‌كنيد، از بسته بودن همه‌ راه‌هاي ورودي اعم از درب ها و پنجره‌ها اطمينان حاصل کنيد.

- اگر تمايل داريد پنجره‌ها را باز بگذاريد، حتماً براي آن‌ها حفاظ در نظر بگيريد.

- بر روي ديوار حياط منزل خود، حفاظ مقاوم نصب كنيد، حفاظ را طوري تعبيه كنيد كه اگر تير چراغ برق، علمك گاز، درخت يا ماشيني در كنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها براي ورود به ساختمان استفاده كنند.

- از ورود افراد ناشناس تحت عناوين مختلفي مانند سمسار، خريدار ضايعات، فالگير، متكدي و ... به داخل ساختمان ممانعت به عمل آوريد.

- هنگام اسباب‌كشي يا انجام كارهاي ساختماني كه به باز ماندن درِ ورودي منجر مي‌شود، مراقب تردد افراد ناشناس باشيد.
- از باز كردن درب براي افرادي كه با ساير واحدها كار دارند، خودداري كنيد.

- اگر درِ پاركينگ منزل به صورت كنترلي باز و بسته مي‌شود، پس از خروج منتظر بمانيد تا كاملاً بسته شود.

- وسايل را طوري داخل خودرو قرار دهيد كه توجه افراد را جلب نكند، اين كار را مي‌توانيد در داخل پاركينگ انجام دهيد.

- همه با هم از منزل خارج نشويد، خروج همزمان ساكنان و چند قفله كردن درب ها، توجه افراد را جلب مي كند.

- در صورت امكان از چراغ‌هاي داراي حسگر كه با حركت افراد روشن مي‌شوند، استفاده كنيد.

- در صورت نقل مكان به‌منزل جديد يا مفقود شدن كليد، سريعاً نسبت به تعويض توپي قفلِ درب اقدام كنيد.

- از واگذاري كليد به بنگاه‌هاي معاملات ملكي، شركت‌هاي خدماتي و كارگران و تعميركاران خودداري نماييد.

- اگر مي‌خواهيد به مسافرت برويد يا مجبوريد چند روزي خانه را خالي بگذاريد، وسايل برقي منزل خود از جمله سيستم‌هاي روشنايي و نيز وسايل صوتي و تصويري را به سيستم‌هاي داراي زمان‌بندي مجهز كنيد ، اين سيستم‌ها با توجه به زماني كه بر روي آنها تنظيم مي‌كنيد، در طول شبانه روز وسايل برقي شما را به صورت اتوماتيك روشن و خاموش مي‌كنند.

- از بستن پرده‌ها پرهيز نماييد، زيرا اين كار در طول ساعات روز غير طبيعي به نظر مي‌رسد و نشانه‌ اين است كه شما در منزل نيستيد.
- بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهيد تا در صورت تماس ديگران با خط ثابت منزل، بتوانيد پاسخ داده و هر گونه ظنّي را نسبت به عدم حضورتان خنثي نماييد.

- همسايه‌هاي امين مي‌توانند زماني كه شما در خانه نيستيد، مراقب اوضاع باشند، اين كار بايد در غياب آن‌ها توسط شما نيز انجام شود. با اين حال مراقب باشيد افراد ناشناس و غير مطمئن را از برنامه سفر خود مطلع نكنيد.

- دوربين‌هاي حفاظتي در هر قسمتي از منزل قابل نصب مي‌باشند، مي‌توانيد آن‌ها را به رايانه‌ي شخصي خود وصل كرده و حتي زماني كه در منزل نيستيد، فضاي داخلي و محوطه بيروني را كنترل نماييد.

- اگر وارد خانه شده و متوجه سرقت شديد، بدون اين‌كه به چيزي دست بزنيد، فوراً خارج شده و با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس بگيريد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =