جهانگیری: بهترین رابطه بین رهبری و رییس‌جمهور وجود دارد

معاون اول رییس جمهوری با انتقاد از کسانی که می گویند رییس جمهوری در مقابل فلان مطلب رهبر معظم انقلاب ایستادگی کرده یا انجام نداده است، گفت: بهترین رابطه بین رهبری و رییس جمهوری وجود دارد.

به گزاش خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري صبح امروز (دوشنبه) در همايش ملي مشاوران ايثارگران با اشاره به اينكه موضوع شهيد، ايثار و ايثارگري براي ملت ما موضوعي آشنا و پراهميت است، گفت: آحاد ملت ايران با اين مفاهيم به طور عملي و واقعي آشنا هستند و همه ما در خانواده و يا در جمع دوستان، محله و شهرمان شاهد حضور انسان هايي بوده ايم كه براي اهداف و آرمان هاي انقلاب و نظام اسلامي از خودگذشتگي و ايثار كرده اند.

وي با بيان اينكه پيروزي انقلاب اسلامي در غلبه بر حاكميت ظلم وابسته به قدرت هاي استكباري دنيا با تكيه بر راه امام حسين(ع) كه راه ايثار و شهادت و پيروزي خون بر شمشير بود ميسر شد، گفت: بعد از انقلاب اسلامي و در همه دوره هاي سخت و دشوار عامل اصلي عبور انقلاب از اين مراحل روحيه فداكاري و ايثار ملت ايران بود كه نمونه بارز آن در دفاع مقدس تبلور يافت.

جهانگيري با اشاره به اينكه ملت ايران براي آرمان هاي خود از جان، مال و هستي خود گذشت كردند، اظهار داشت: امروز وقتي با خانواده هاي شهدايي كه تنها فرزند خود را در راه نظام اسلامي و آرمان هاي امام (ره) فدا كرده اند روبرو مي شويم مي بينيم كه آنها داراي روحيه اي بسيار قوي و قابل ستايش هستند كه در دنياي امروز بي نظير است.

معاون اول رييس جمهور جنگ تحميلي را حادثه اي استثنايي در تاريخ معاصر توصيف كرد و با اشاره به حمايت همه دنيا از رژيم بعث عراق اظهار داشت: ملت بزرگ ايران با فرهنگ مقاومت و ايثار در برابر نظام سلطه ايستاد و پيروز شد زيرا ما آموختيم براي حفظ دستاوردهاي خود بايد در برابر زور و استكبار ايستادگي و ايثار كنيم.

وي با اشاره به اينكه امروز برخي از كشورها فكر مي كنند كه جمهوري اسلامي براي صدور انقلاب و ارزشهاي آن كار ويژه اي انجام مي دهد، تاكيد كرد: اگر ملتي مي خواهد بر آرمان ها و اهداف خود پابرجا بماند و روي پاي خود بايستد بايد فرهنگ ايثار و شهادت را در پيش بگيرد و اين گونه است كه مكتب ملت ايران به عنوان يك فرهنگ صادر شده است.

جهانگيري افزود: روحيه ايثارگري و جانفشاني ملت ايران بي نظير است كه نمونه اخير آن در حادثه اخير پلاسكو نمايان شد. آنجا جوانان آتش نشان براي نجات جان ديگران از خود گذشتگي كردند.

وي با تاكيد براينكه اين فرهنگ و روحيه سرمايه بزرگ معنوي است كه در اختيار نظام جمهوري اسلامي قرار دارد، گفت: مهمترين سرمايه كشور نه چاه هاي نفت و تجربه هاي مديريتي كه فرهنگ ايثار و شهادت است زيرا ما مي توانيم با اتكاي بر اين فرهنگ، راه بنيان گذار انقلاب اسلامي كه امروز نيز توسط رهبر معظم انقلاب تبيين مي شود، ادامه دهيم.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز ترويج فرهنگ و روحيه شهادت و ايثار مسئوليت سنگيني است كه روي دوش همه مسئولان قرار دارد، گفت: دولت در اين زمينه بايد تمام مساعي خود را بكار ببندد و بار اصلي اين مسئوليت بر دوش بنياد شهيد و مشاوران ايثارگري دستگاه هاي اجرايي است.

جهانگيري با قدرداني از حجت الاسلام شهيدي و همكارانشان در بنياد شهيد اظهار داشت: بايد فعاليت هاي ترويجي و تبليغي در همه جاي كشور انجام شود چرا كه از سيستان تا قلب پايتخت و از جاي جاي كشور، ما شاهد حضور خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان هستيم.

معاون اول رييس جمهور رسالت ديگر دولت را توجه به امور ايثارگران، خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان دانست و گفت: با وجود همه محدوديت هاي مالي در سه سال اخير رسيدگي به امور اين قشر عزيز از اولويت هاي دولت بوده است.

وي با اشاره به تخصيص منابع براي حل مشكلات اين قشر از جامعه گفت: بايد همه ما به نحوي عمل كنيم تا خانواده هاي عزيز شهدا و ايثارگران به قول حضرت امام خميني (ره) در پيچ و خم ادارات گرفتار نيايند.

جهانگيري سپس با اشاره به ديدار هفتگي رييس جمهور با خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران، گفت: رييس جمهور عزيز از ابتداي مسئوليت، اين سيره خوب را بدون وقفه ادامه داند و پيامشان از اين حركت اين است كه مسئولان و خادمان كشور دست بوس خانواده هاي شهدا و ايثارگران هستند و از آنها براي ادامه راه روحيه بگيرند.

معاون اول رييس جمهور سپس به برخي چالش هاي مهم پيش روي كشور نظير بيكاري، محيط زيست، نظام بانكي، بودجه دولت و منابع آب اشاره كرد و گفت: حل اين مشكلات بزرگ نيازمند انسجام و عزم ملي است و همه بايد در سطوح مختلف كشور در يك جهت براي حل اين مسائل قرار بگيريم.

وي تاكيد كرد: بهترين ارتباط و تعامل ميان رهبر معظم انقلاب و دولت وجود داشته و دارد ، گفت: دولت معتقد است جز با عزم ملي و تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري امكاني براي عبور از اين چالش ها وجود ندارد.

جهانگيري اضافه كرد: براي حل اين چالش ها برنامه و طرح وجود دارد و نظام مديريتي كشور برنامه هاي مستحكمي تدبير كرده كه پيش نياز آن انسجام ملي است.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه وقتي جايي مي شنوم كه مي گويند دولت يا رييس جمهور مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب ايستادگي كرده اند، بعنوان يك انسان غصه دار مي شوم، گفت:  راهي جز انسجام و تبعيت از رهبر معظم انقلاب براي عبور از مشكلات وجود ندارد و همه جريان هاي سياسي كشور، مسئولين و نيروهاي مسلح بايد در كنار هم قرار گيرند تا بتوانيم از اين معضلات عبور كنيم.

وي در ابتداي سخنان خود پيشاپيش حلول سال نو را به خانواده معظم شهدا و ايثارگران و نيز حاضران در جلسه تبريك گفت.

همچنين حجت الاسلام شهيدي رييس بنياد شهيد در اين همايش گزارشي از عملكرد بنياد شهيد در توسعه فرهنگ ايثار و شهادت ارائه كرد و گفت: در دولت يازدهم تلاش شد تا روز ۲۲ اسفند كه از طرف شوراي عالي انقلاب فرهنگي بعنوان روز شهيد نامگذاري شده در جامعه شناسانده شود.

وي با بيان اينكه  برنامه هاي متنوعي براي ايجاد ارتباط و شناخت ميان نسل جديد با ارزش هاي شهدا و انقلاب تدارك شده است، گفت: فرهنگ ايثار، شهادت و مقاومت تنها راه نجات و دوام انقلاب اسلامي و بايد در بخش هاي مختلف جامعه ساري و جاري شود.

در ابتداي اين مراسم فرزندان دو شهيد دفاع مقدس قطعات هنري در مدح و عظمت شهدا و مادران و همسران آنان اجرا كردند. 

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =