شهردار اردبیل با اشاره به کاشت 5 هزار اصله نهال در پارکهای دریاچه شورابیل افزود: جهت توسعه فضای سبزموجود در مجموعه گردشگری شورابیل طرح کاشت 5 هزار اصله نهال در این مجموعه انجام خواهد گرفت.

مهران عقلمند _ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم کاشت نهال به همت سازمانهای مردم نهاد ، شهرداری اردبیل و سازمان پارکها و فضای سبز شهر اردبیل درمجتمع گردشگری شورابیل صورت پذیرفت..

در حاشیه این مراسم حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل اظهار داشت: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری شهرداری اردبیل طرح های متعددی را برای افزایش توسعه فضای سبز شهر اردبیل پیش بینی کرده است که یکی از آنها طرح کاشت نهال می باشد.

وی افزود: طبق برنامه ریزیهای انجام گرفته برای سال آینده کاشت بیش از 65 هزار اصله نهال در گونه های مختلف و مناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی شهر اردبیل در نظر گرفته شده است که از روزدرختکاری در سال 95 آغاز شده و در طول سال 96 نیز ادامه خواهد یافت.

شهردار اردبیل با اشاره به کاشت 5 هزار اصله نهال در پارکهای دریاچه شورابیل افزود: جهت توسعه فضای سبزموجود در مجموعه گردشگری شورابیل طرح کاشت 5 هزار اصله نهال در این مجموعه با همکاری سازمانهای مردم نهاد و کودکان فعال در این سازمانها صورت می گیرد که در کنار خادمان شهرداری اقدام به کاشت نهال می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: این اقدام ارزشمند سازمانهای مردم نهاد اهمیت فضای سبز و نگرش مردم به نگهداری فضای سبز را نشان می دهد و در کنار آن همکاری بیش از پیش مردم را جهت حفظ نگهداری از فضای سبز را می طلبد زیرا که تامین نهال و کاشت آن بخشی از موضوع بوده و نگهداری از آن نیز بخش دیگر می باشد.

لطف اللهیان با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در شهر اردبیل در سال آینده اظهار داشت: شهرداری اردبیل در سال 96 در کنار کاشت 65 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر اقدام به احداث پارکها و فضای سبز جدید خواهد کرد و بدین ترتیب در مجموع 20 هکتار به فضای سبز اردبیل افزوده خواهد شد و سرانه فضای سبز از 7/7 مترمربع برای هر نفر در سال 95 به 8/3 مترمربع در سال 96 افزایش خواهد یافت.

در ادامه این مراسم بهروز محبی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر اردبیل نیز با اشاره به کاشت 34 هزار اصله نهال در طی سال 95 اظهار داشت: درراستای توسعه فضای سبزشهری اردبیل در سال آینده نیز کاشت 65 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر را در سطح شهر در دستور کار داریم که از 15 اسفند ماه امسال شروع به کاشت انواع گونه های مختلف نهال سازگار با اقلیم منطقه کرده ایم.

وی افزود: 10 هزار اصله از این نهال ها به صورت رایگان در بین مردم توزیع خواهد شد که برای همین امرتوزیع این نهال ها در چهار منطقه از شهر( پارک وحدت، پارک لاله، پارک جیرال و بوشلا باغی) انجام خواهد گرفت.

محبی تصریح کرد: این مراسم نیز در راستای اشاعه فرهنگ حفظ و توسعه فضای سبز شهری و مشارکت مردمی با همکاری تشکلهای مردم نهاد صورت گرفته است وامروز به کمک بنیاد کودک کاشت 1000 اصله نهال سرو و کاج در مجموعه گردشگری شورابیل صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر اردبیل ادامه اظهار داشت: با توجه به کم آبی موجود در سطح کشور و استان در نظر داریم که کاشت چمن را به حداقل برسانیم زیرا که چمن گیاهی هزینه بر و پرمصرف از نظر آبی می باشد و به جای آن از گیاهان پوششی و درختچه هایی که سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه می باشد استفاده خواهیم نمود در کنار کاشت گونه های مختلف گیاهی که همه ساله در سطح شهر کاشت می شد کاشت چندین گونه جدید کم نیاز به آب جهت تنوع بخشی و طراوت بیشترفضای سبز شهر اردبیل صورت خواهد گرفت.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =