تمرینات تیم ملی کونگ فوتوآی سنتی در ارومیه برای اعزام به باکو

تیم ملی کونگ فوتوآی سنتی کشورمان بعد از تمرینات خود در ارومیه برای مسابقه صلح و دوستی باکو آذربایجان به این کشور اعزام میشود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،مصطفی دهقانیان رئیس کونگ فوتوآی سنتی کشورمان که در ارومیه حضور در جمع خبرنگاران گفت:- مسابقات کونگ فوتوآی از روز یکشنبه با حضور ۱۰ کشور بانام کاپ صلح و دوستی در باکو آذربایجان برگزار خواهد شد که تیم کشورمان با  ۳۶ ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان در مسابقات شرکت خواهد کرد.
وی افزود: مسابقات باکو در ۳ سبک هنرهای فردی، کاتا و مبارزه برگزار خواهد شد و در این پیکارها کشورهای ایتالیا، بلژیک، گرجستان، ارمنستان، ایران، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، عزاق و اتریش حضور دارند.
رئیس سبک کونگ فوتوای سنتی کشورمان تصریح کرد: بعد از حضور حیدری بعنوان اولین رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی از خود این رشته انتخاب شدند، سعی کردیم این رشته را بعنوان اولین رشته ایرانی به جهانیان معرفی کنیم و  خوشبختانه ۳ دوره مسابقات بین المللی را در ایران برگزار کردیم که تاثیر زیادی در نمایش فرهنگ ایرانی داشت.
وی ادامه داد: مسابقات داخل سالن در سال ۲۰۱۷ در عشق آباد ترکمنستان قرار است این رشته را معرفی کنیم تا بتوانیم در مسابقات جهانی و آسیایی نیز حضور داشته باشد.
دهقانیان گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۰هزار ورزشکاز تحت پوشش فدراسیون کونگ فو در ۲۰ سبک مختلف فعالیت میکنند و خطه آذربایجان بیشترین قهرمانان را دارد ضمن اینکه  آذربایجان غربی اثرترین قهرمانان را در این رشته معرفی کرده است.
وی افزود: قرار است تورنمنت جهانی شبیه آنچه در باکو برگزار خواهد شد، در ارومیه بعنوان فستیوال جهانی کونگ فوتوآی سنتی با حضور ۱۰ کشور برگزار کنیم.
وی ادامه داد: برنامه ریزی کردیم از سال آینده برای کونگ فوتوآی سنتی را بصورت لیگ برگزار کنیم.

پوراسد رئیس دانشگاه قاضی طباطبائی ارومیه که اردوی تیم ملی کونگ فوتوآی سنتی در آن برگزار میشود گفت: امکانات ورزشی مناسبی در دانشگاه وجود دارد و این توانایی وجود دارد که بتوانیم مسابقات ورزشی و میزبانی‌ اردوها را برعهده بگیریم.
وی اضافه کرد:  آمادگی این را داریم که امکانات ورزشی را در اختیار آحاد شهروندان قرار دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =