۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ماکو با بیان اینکه هفته آینده به صورت رسمی فرودگاه این منطقه افتتاح می‌شود، گفت: طی ۳ سال تمامی اقدامات لازم برای ساخت این فرودگاه انجام شده و در هفته آینده به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،ارسلان ازهاری، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو در همایش نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی پس از برجام در تهران گفت: منطقه آزاد ماکو شاهراه و شریان اقتصاد کشور است که بزرگترین مرز زمینی کشور (بازرگان) با حجم معادلات سالانه ۱۸ هزار میلیارد دلار در این منطقه واقع شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت منطقه آزاد ماکو از سال ۹۲ شروع شد، افزود: در آن سال بودجه این منطقه ۸ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های صورت گرفته این بودجه در سال ۹۵ به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان ارتقاء یافته و برنامه ما برای سال ۹۶ هم بودجه‌ای ۳۳۰ میلیارد تومانی است.

معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه پروژه‌های زیرساختی در این منطقه انجام شده است، گفت: احداث فرودگاه یکی از این اقدامات است که عملیات اجرایی آن از خرداد ۹۳ آغاز شد.

وی افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز این فرودگاه در یکسال گذشته بعد از برجام به کشور وارد شده است.

ازهاری همچنین به ساخت پایانه صادراتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: طی ۷ ماه پایانه صادراتی به مساحت ۱۲ هکتار در راستای تسهیل صادرات در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه برجام علاوه بر اینکه باید فرصت سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کند باید به سرمایه‌گذاری داخلی هم توجه کند، گفت: در یک سال پس از برجام، سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای آلمان، کانادا، کره، چین و هندوستان به منطقه آزاد ماکو آمده‌اند و مذاکراتی را در زمینه سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ماکو انجام شده، اظهار داشت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۳ محور افزایش ۳۰ درصدی صادرات نسبت به سال قبل و افزایش ۳۰ درصدی صادرات مجدد نسبت به سال گذشته و ایجاد مراکز ارتقاء فناوری‌ پیشرفته در این منطقه تعیین کرده بود.

وی گفت: در سال ۹۴، ۱۸ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار حجم صادرات از منطقه آزاد ماکو بوده است و براساس هدف‌گذاری اقتصاد مقاومتی باید حجم صادرات در سال ۹۵ به ۲۳ میلیون دلار افزایش می‌یافت که در ۱۱ ماهه سال ۹۵ با رشد ۱۸۵ درصدی صادرات میزان صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در صادرات مجدد هم که باید نسبت به سال ۹۴ براساس برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی باید به یک رشد ۳۰ درصدی می‌رسیدیم با رشد ۶۱۵ درصدی از ۵۰۰ هزار دلار صادرات مجدد سال ۹۴ در ۱۱ ماهه سال ۹۵ به ۳ میلیون و ۶۹۹ هزار دلار ارتقاء یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =