«خبرجنوب» نوشت: مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رونمایی راهنمای خود مراقبتی شماره 2 خانواده در هفته سلامت سال آینده خبر داد.

دكتر محمد رضا كريمي گفت: در حال حاضر 157 هزار و 823 سفير سلامت در خانوادههاي استان به سر ميبرند و طبق برنامه ريزيها امسال 57 هزار نفر بيشتر براي مراقبت سلامت خانواده جذب شده اند.
وي افزود: با توجه به اين كه ما نميتوانيم در كنار هر خانه يك پايگاه سلامت، مطب پزشك و درمانگاه بسازيم بايد مسئوليتمان را در قبال سلامت با مردم به اشتراك بگذاريم به طوري كه با آموزش به آن ها زمينه ارتقاي سطح سلامت جامعه را به نحو موثري فراهم كنيم.
كريمي يادآور شد: مراقب سلامت خانواده 24 ساعته، 7 روز هفته و 365 روز سال ميتواند خدمات مربوطه را به اعضاي خانواده فرد ارايه و در پي آن وابستگي به سيستم سلامت را كاهش دهد. وي عنوان كرد: خانوادههايي كه سفير سلامت دارند نه زودهنگام و نه دير به پزشك و يا بيمارستان مراجعه مي كنند و با توجه به آموزشهاي داده شده به آنها، زمينه تشخيص به موقع بيماريهاي غيرواگير به نحو موثري فراهم ميشود. دكتر كريمي گفت: در راهنماي شماره يك مراقبان سلامت خانواده ها 40 مبحث اساسي در زمينه مادران باردار، كودكان، نوجوانان و سالمندان وجود دارد و در راهنماي شماره 2 نيز مباحث مربوط به كنترل و پيشگيري بيماريهاي قلبي عروقي، فشار خون، چربي خون، چاقي و اضافه وزن، تغذيه سالم، كم تحركي و عوارض مصرف دخانيات و الكل و راهكارهاي ترك و مقابله با آن ارايه شده است. اين مسئول معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: در راهنماي شماره يك خانواده ها مطالبي در خصوص مادر و نوزاد از جمله زردي نوزاد، بيماريهاي پوستي، ايمنسازي، گريه نوزاد، نحوه رشد و تعامل با او و افسردگي و خون ريزيهاي پس از زايمان مادر مورد بررسي قرار گرفته تا زمينه يك زندگي سالمتر را فراهم كند. دكتر كريمي عنوان كرد: در خصوص بزرگسالان نيز مشكلاتي از جمله تهوع، درد گوش، مسائل ادراري، جنسي، قرمزي چشم، سوزش سردل و مباحث افسردگي، اعتياد، اضطراب، خشونت هاي خانگي، مشكلات خواب و حافظه مورد بحث قرار گرفته است. مسئول گروه آموزش و ارتقاي سلامت دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: در اين خصوص به يكي از اعضاي خانواده كه نقش سفير سلامت را دارد طي يك دوره آموزشي ياد مي دهيم كه براي پيشگيري و كنترل بيماريهاي خود و ساير افراد خانواده اقدام كند. دكتر كريمي افزود: فارس در حال حاضر جزو 3 استان اول كشور در زمينه جذب سفير سلامت است و همچنان سال آينده اين تعداد افزايش مي يابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =