زنگ خطر در انتظار منابع طبیعی استان زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آغاز بیابان‌زایی در استان را زنگ خطری برای منابع طبیعی بیان کرد و گفت: اهمیت و نیاز به حفاظت از این منابع باید همگانی شود چرا که دغدغه شدن این موضوع برای مردم می‌تواند در راستای مقابله با بروز بحران‌های ناشی از بی توجهی به منابع طبیعی مهم باشد.

به گزارش خبرآنلاین؛ «جلیل آقاجانلو» با بیان این‌که بیابان‌زایی در زنجان وضعیت بحرانی ندارد، افزود: باید برای پیشگیری از تبدیل شدن این موضوع به بحران در آینده، از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه به عمل آید چرا که این موضوع، مسئله جدی و زنگ خطری برای همگان است.

وی نقش رسانه برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این بین صدا و سیما نقش پررنگ و تأثیرگذاری در آموزش این فرهنگ و تبدیل کردن آن به عنوان دغدغه برای مردم دارد.
وی به ظرفیت‌های رسانه‌ای در زمینه مبارزه با از بین رفتن منابع طبیعی اشاره  کرد و گفت: نقش رسانه و به ویژه صدا و سیما در این عرصه به دلیل همه گیر بودن بحران ناشی از بی توجهی به این منابع بسیار مؤثر است. صدا و سیما با همکاری در این عرصه می‌تواند در افزایش آگاهی و سطح فرهنگ عمومی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی مؤثر واقع شود.
به گفته وی، ادامه روند بی‌توجهی به منابع طبیعی تبعات بسیار بدی برای استان و کشور به دنبال می‌آورد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =