درخواست آیت‌الله‌جنتی از روحانی/نظارت بر انتخابات‌شوراها حساب‌وکتاب ندارد/اصل۱۱۵قانون‌اساسی عجیب است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه گران عاملان نفوذی در جمهوری اسلامی هستند، گفت: وظیفه خبرگان در تبیین فتنه و ماهیت فتنه گران سنگین تر از دیگران است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، با بیان اینکه مجلس خبرگان از بزرگترین نهادهای نظام است، اظهار کرد: مجلس خبرگان از آنجا که با رهبری و ولایت فقیه سر و کار دارد، جزو بزرگترین نهادهای جمهوری اسلامی است.

اهم اظهارات رئیس مجلس خبرگان را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*همه ما باید پا به پای رهبری حرکت کنیم، چرا که خدا کسی را در مسئولیت رهبری قرار داده که لیاقت رهبری را دارد و راه امام (ره) را با قدرت و استقامت ادامه می‌دهد و ما هم باید راهش را ادامه دهیم.

* انقلابی بودن یعنی با دشمن طرح دوستی نریزیم چرا که راه اسلام، راه مبارزه با دشمن است و باید در این راه با قدرت پیش رفت.

*در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم.

*درباره اقتصاد مقاومتی و پیشرفت‌های آن رییس جمهور محترم گزارش دهند و اگر هم کم کاری شده است از مردم عذر خواهی شود.

*دشمنی با آمریکا را نباید ساده دانست و نیز نباید اجازه دهیم عده‌ای طرح دوستی با آمریکا بریزند. کشور ما امکانات زیادی دارد که اگر از آنها استفاده کنیم، می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

*{درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ }باید فتنه‌گران را شناخت و آنان را عامل نفوذ تلقی کرد، اما این در حالی است که آنها مسئله آشتی ملی را مطرح می‌کنند که معنایش این است که هر بلایی سر مردم آوردند و حالا دنبال کرسی مدیریتی هستند و جایگاه می خواهند.

*مردم از کسانی که فتنه ایجاد کردند، ناراضی هستند و فتنه را فراموش نمی‌کنند.

*سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزار می شود که نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا مصیبت است چون هیچ حساب و کتاب منظمی ندارد و صلاحیت ها درست رسیدگی نمی شود.

* 400 هزار نفر وارد عرصه این انتخابات می شوند که باید سوابق آنان شناسایی شود که آیا شرایط دارند یا ندارند؟ عملکرد بسیاری نشان داده که خوب نبوده است و در برخی مواقع کارشان به دادگاه کشیده شده است.

*{ درباره موضوع انتخابات ریاست جمهوری }به اصل 115 قانون اساسی دقت کنید، این اصل برای بررسی صلاحیت ها یک اصل عجیب و غریب است و 9 شرط برای رییس جمهوری در آن پیش بینی شده است که باید احراز شود.

* یکی از این شروط بحث رجال مذهبی و سیاسی بودن است که باید بررسی شود به چه کسی رجل سیاسی و مذهبی می گویند.

*در بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بحث مدیر و مدبر بودن مطرح است که در موضوع مدیر بودن باید توجه داشته باشیم که در حد مملکت باشد نه اینکه در حد یک مدرسه و اداره و در بحث مدبر بودن باید فرد بداند راه گریز از مشکلات چیست.

*امانت و تقوا یکی دیگر از موضوعاتی است که در بررسی صلاحیت ها باید مد نظر قرار گرفته شود که تقوا باید احراز شود.

*امروز جای برادرمان آقای هاشمی رفسنجانی واقعا خالی است. ایشان همکار ما و عضو خبرگان بوده‌اند و از قدیمی‌ترین یاران امام به شمار می آمدند که به زندان رفتند و شکنجه شدند.

*{درباره موضع گیری رهبری درباره موضوع آشتی ملی} اعضای مجلس خبرگان نیز باید به خوبی شرایط کشور را بشناسند و موضع گیری درستی در قبال این شرایط داشته باشند.

*انتخاب رئیس‌جمهور در نهایت به عهده مردم است و این مردم هستند که حق دارند رئیس‌جمهور را انتخاب کنند، بنابراین از همه مردم می خواهم در انتخابات شرکت کنند چرا که شرکت مردم نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است.

 

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =