یکی از اعضای شورای شهر زاهدان می‌گوید: توزیع گاز برای منازل در سال 96 شروع می‌شود و البته این حاصل حمایت‌های شخص رئیس جمهور است که به وعده‌ای که به مردم سیستان و بلوچستان دادند عمل کرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرویز سارانی می‌گوید: لوله کشی شهری از سه سال قبل در مناطق زیباشهر، جمهوری، و بزرگمهر زاهدان آغاز شده بود و ادامه گازکشی در شهر هم با جدیت در دستور کار شرکت گاز قرار دارد و شهرداری و شورای شهر نیز همکاری‌های لازم در این زمینه را با عوامل دست‌اندرکار دارند. در ادامه نظرات سارانی درباره آخرین وضعیت گازرسانی به زاهدان می‌خوانید.

آقای سارانی لوله کشی گازشهری در زاهدان چه وضعیتی دارد؟ آیا الان که گاز تا زاهدان رسیده امکان توزیع آن به خانه‌های مردم وجود دارد؟

اول باید تأکید کنم کار بسیار بزرگی بعد از ۳۷ سال در شهر ما اتفاق افتاده‌است اینک که مشعل گاز توسط رییس‌ دولت تدبیر و امید روشن شد ان‌شاالله مشعل امیدبخشی، توسعه، نشاط و سرزندگی در استان ما روشن بماند. لوله کشی شهری از سه سال قبل در مناطق زیبا شهر، جمهوری، بزرگمهر آغاز شده بود. در برخی از محلات هم شبکه مورد نظر کشیده شده است.

برخی خبرگزاری‌ها مدعی شده‌اند که گاز به زاهدان رسیده ولی به زاهدانی‌ها نرسیده‌است.

توزیع گاز برای منازل در سال 96 شروع می‌شود و البته این حاصل حمایت‌های شخص رئیس جمهور است که به قول و وعده ای که به مردم سیستان و بلوچستان دادند عمل کردند. توسعه، صنعت و تولید در سیستان و بلوچستان معطل و نیازمند گاز بود و اینک یکی از شاخصه هایش که گاز بوده به مرکز استان رسیده است. انرژی پاک و سالمی که سالها مردم ما از آن بی‌بهره بودند. سال‌ها مردم پی کپسول بودند و از درد و رنج حاصل از بوی بد نفت سفید بیمار شدند. امروز خوشحالم که این اتفاق افتاده است.

فکر می‌کنید این موضوع چقدر به اقتصاد زاهدان و توسعه استان سیستان و بلوچستان کمک کند یا موجب تسریع آن شود؟


سیستان و بلوچستان شاهراه ارتباطی جنوب ایران و بندرچابهار به عنوان نقطه وصل آبهای آزاد به آسیای میانه است. از طرف دیگر ما با دو کشور افغانستان و پاکستان همجواریم که به شدت مصرف کننده‌اند. و اگر تدبیر دولتمردان در عمل اتخاذ شود و گاز طبیعی به کارخانجات و مراکز تولیدی تزریق شود هم در قیمت تولید آنها تاثیر می گذارد و هم در ارتقا شاخص‌های حفظ محیط زیست و بسیاری مزایای دیگر دارد. اگر به همه ابعاد این قضیه نگاه کنیم متوجه می‌شویم هم به نفع مردم و هم توسعه است و گام بزرگی در جهت توسعه صنایع بزرگ و کوچک مولد در سیستان و بلوچستان است.

اما گاز تنها یکی اززیرساخت‌های توسعه است. فکر می‌کنید برای ایجاد اشتغال و توسعه سیستان و بلوچستان کافی بوده باشد؟

پس از ورود گاز و با رونق پتروشیمی نهادهای خصوصی و مدنی در این حوزه تعریف می‌شود و عملا به سمت اشتغالزایی و کارآفرینی در استان حرکت می‌شود. علم و صنعت دانشگاهی هم به سمت توسعه در این حوزه می‌رود. بعد از مسئله پتروشیمی توجه به سواحل .. است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و شخص ریاست جمهوری است که با توجه به داشتن ابهای ازاد بین الملی و اقیانوسی در آن حوزه هم مسئله اشتغالزایی ، تولید و حتی ابعاد وسیعتری برای بهره برداری از آنها می توانیم تعریف کنیم.

 

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =