بارش پراکنده برف و باران در چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت : معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از بارش پراکنده برف و باران برای بسیاری از نقاط استان از اواخر وقت امروز( 15 اسفند) خبر داد.

مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر آن است که از اواخر وقت روز جاری شاهد افزایش ابر و وزش باد در بسیاری از نقاط استان خواهیم بود.


وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به استان به تناوب از امشب و تا اواسط روز دوشنبه بارش پراکنده برف و باران در بسیاری از نقاط استان بویژه مناطق شرقی و مرکزی پیش بینی می شود که میزان بارش ها قابل توجه نخواهد بود.


قطره سامانی از کاهش محسوس دما برای صبح روز سه شنبه ( 18 اسفند) خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دما در این روز به 8 درجه زیر صفر کاهش یابد.


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از خارج شدن این سیستم بارشی از استان تا اواخر هفته جاری جو آرامی را شاهد خواهیم بود.


گفتنی است ، میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری استان 341 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش دارد و در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت با کاهش 22 درصدی مواجه است.


چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.


بیش از هشت سال است که تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشکسالی دست به گریبان کرده و پیامدهای ناگواری را برجای گذاشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =