رئیس اتاق سمنان : کولبران شغل می خواهند ، نه توسعه زیر ساخت قاچاق

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی سمنان دومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور دکتر نوابی رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در محل سالن اجتماعات اتاق سمنان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان مطالبه و حقوق مصرف کنندگان را مهم دانست و اظهار داشت : رعایت حقوق مصرف کنندگان در تمام کشورها رعایت و در قالب استانداردهای اجباری نهادینه میگردد .
رئیس اتاق سمنان ترویج فرهنک کسب کار و رعایت اخلاقیات را حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد : رعایت نمودن اصول اخلاقی وتوسعه کسب کار جزء الویت های می باشد که متاسفانه در جامعه ما کمرنگ و کم اهمیت شده است .
وی تشکیل انجمن ها و تشکل های مردم نهاد را حائز اهمیت خواند و گفت : در اکثر کشورهای دنیا تشکلهای مردم نهاد خدمات مرتبط را رصد می نمایند و در مقابل ناهنجاری همسو واکنش نشان می دهند .
رئیس اتاق سمنان حضور , قوام کالای قاچاق در فضای کسب کار را مخرب ارزیابی کرد و گفت : مباحث اقتصادی در کشور بصورت مجرد نگاه میشود و اگر شاخص های مختلف را بصورت همسو ارزیابی نمایم متوجه خواهیم شد که نقص های وجود دارد .
رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد : کجای دنیا قاچاق را رسمی می کنند و لی در کشور این موضوع به همت رسانه ها وشبکه های مجازی ، احساسی ارائه میگردد .
این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران حادثه کولبران را تاسف انگیز خواند و تصریح نمود : به جای اینکه بیاییم واکاوی کنیم چرا جامعه به این ناهنجاری ها دچار شده و به دنبال راه حلی باشیم ، شروع به نشر و بیان احساسات می نماییم و گاهاً با نظرات کارشناسی در تسهیل امور قاچاق مواجه میشویم .
رئیس اتاق سمنان تامین معیشت در نقاط صفر مرزی را یک ضرورت برشمرد و گفت : عدم تامین شغل ، کم توجهی به مسائل و مشکلات مرز نشینان باعث شده پدیده شوم قاچاق در جامعه گسترده بشود .
رئیس اتاق سمنان این سئوال را از دکتر نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان کرد که آیا با این شرایط امیدی به حمایت از مصرف کنندگان باقی می ماند .
وی رقابت سالم در اقتصاد را برآیند حقوق مصرف کنندگان دانست و اضافه کرد : تا زمانی که نتوانیم رقابت سالم در فضای کسب کار داشته باشیم استمرار مولفه های قیمت ، کیفیت و خدمات پس از فروش سخت خواهد بود .
رئیس اتاق سمنان خواستار ارائه خدمات و مشوق های لازم به واحدهای برتر شد و گفت : باید ضوابطی نهادینه گردد که که منتخبین مشمول مشوق های همانند معافیت ، تامین اجتماعی و امور مالیاتی گردند .
در این مراسم از ده شرکت تولید سه نمایندگی و دفاتر پیشخوان دولت تجلیل به عمل آمد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =