میراث فرهنگی اصفهان سرقت از خانه تاریخی صیرفیان را تکذیب کرد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: سرقتی در خانه صیرفیان اتفاق نیفتاده و خانه را تخریب نکرده‌اند بلکه چند نقطه را برای یافتن گنج خراب کرده بودند.

به گزرش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از میراث فرهنگی اصفهان، ناصر طاهری  اظهار داشت: سرقتی اتفاق نیفتاده و خانه را تخریب نکرده‌اند بلکه برخی از تاقچه‌ها را برای یافتن گنج خراب کرده بودند.

وی افزود: سرقت از خانه صحت ندارد خانه تاریخی صیرفیان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و چند نفر مالک آن هستند در حال حاضر نیز در دست مالکین است و اینگونه نیست که هر کسی بتواند وارد آن شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از مالکین در آن زندگی می ‌کند و چندی پیش بود که گروه امانی میراث به آنجا رفته و از نظر ایمنی خانه را ایمن‌سازی کرد به گونه‌ای که اگر کسی در خانه نباشد کسی نمی‌تواند وارد شود و منافذ بسته شده است؛ در حال حاضر نیز یگان حفاظت میراث این مسئله را حال پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: چندین خانه در مالکیت میراث در همسایگی این خانه وجود دارد که میراث فرهنگی چندین‌بار تصمیم به تملک آن را گرفت اما مالکین با هم هماهنگ نیستند و اگر قصد فروش داشته باشند ما سرمایه‌گذار در این زمینه داریم.

طاهری بیان کرد: اقدامات لازم را برای اضطرار و اقدامات استحفاظی این خانه انجام داده‌ایم بخش‌های کَنده شده به بهانه یافتن گنج بوده، احتملات زیادی در این مسئله وجود دارد ممکن است شخصی که در آن خانه زندگی می‌کند این کار را انجام داده چون این خانه کلید دارد اما با این حال یگان میراث به این مسئله ورود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کالبد خانه در سلامت کامل است، در بسیاری از خانه‌های تاریخی برای یافتن گنج زیرزمین و یا سایر بخش‌های آن را می‌کَنَند اما با وجود اینکه خانه مالک خصوصی دارد چون در ثبت ملی است میراث در این زمینه ورود پیدا می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =