ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که در پی انتشار اطلاعاتی در مورد ارتباط وزیر دادگستری جدید آمریکا با مقام های روسی در دوران انتخابات، رهبر اقلیت سنای آمریکا از وی خواست تا استعفا دهد.

نانسی پلوسی دمکرات علاوه بر درخواست استعفای جف سشنز، در بیانیه ای خواست تا تحقیقاتی مستقل و دوحزبی در مورد ارتباطات احتمالی ترامپ با روس ها انجام شود. پلوسی در این بیانیه نوشت: 'سشنز صلاحیت احراز مسئولیت بالاترین مقام مجری قانون را نداشته و باید استعفا دهد.'
سشنز پیشتر در بیانیه ای ادعاهای مطرح شده در روزنامه واشنگتن پست را تکذیب کرده بود.
روزنامه واشنگتن پست که به تازگی در گزارشی از تماس های پنهانی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با سفیر روسیه در آمریکا پرده برداشت و موجب استعفای وی شد. این نشریه در ادامه از اقدام مشابه جف سشنز وزیر دادگستری جدید آمریکا خبر داده است.

این روزنامه به نقل از مقام های وزارت دادگستری افزوده است که سشنز گرچه در سنای آمریکا هرگونه ارتباط با مقام های روسیه را رد کرده، اما در هشتم سپتامبر (18 شهریور) و در اوج رقابت های انتخاباتی در دفتر خود میزبان سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه بوده است.
وی در آن زمان یکی از اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس سنا و با حفظ سمت از جمله مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا بوده است.

یک سخنگوی سشنز در این خصوص گفت: این دیدار بخشی از دیدارهای وی با سفیران کشورهای خارجی به عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته سنا بوده است و ارتباطی با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ندارد.
از سوی دیگر «آدام شیف» نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی از ورود کنگره آمریکا به پرونده
'تبانی' احتمالی نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با عوامل دولتی روسیه در جریان رقابت های انتخاباتی خبر داده بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =