با اجرای طرح مقابله با توزیع کنندگان مواد محترقه قاچاق و غیر مجاز که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان انجام گرفت تعداد 7 هزار و 386 عدد انواع مواد محترقه قاچاق و غیر مجاز کشف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروي رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال به لحاظ استفاده نابجا از مواد محترقه و آتش زا نگراني هايي متوجه خانواده ها مي شود که بخشي از اين نگراني ها هم به دليل نوع مواد محترقه مورد استفاده و خطرات بسيار آن در آسيب هاي جسمي و قطع و نقص عضو و حتي مرگ کودکان و جوانان است.

وي با بيان اينكه تنها 250 گرم مواد محترقه مي تواند موجب تخريب کامل يک ساختمان و شيشه هاي اطراف آن شود اظهار داشت: پليس آگاهي اصفهان مصمم است به منظور جلوگيري از بروز حوادث خطرناک طرح هاي خود را در اين ايام تشديد نمايد تا انشاء اله با اينگونه اقدامات در آستانه سال نو هيچ خانواده اي داغدار نشود.

سرهنگ خسروي بيان داشت :در راستاي پيشگيري از حوادث احتمالي روز گذشته طرح مقابله با توزيع كنندگان مواد محترقه در سطح استان اجرا شد كه در اين طرح کارآگاهان پليس آگاهي با هماهنگي مقام قضايي طي بازرسي از پنج واحد صنفي تعداد هفت هزار 386 نوع مواد محترقه غير مجاز و قاچاق را کشف كردند.

اين مقام مسئول بر برخورد قاطع با افرادي که با قاچاق مواد محترقه و يا توليد مواد محترقه دست ساز و خطرناک نظم و امنيت عمومي را مختل مي سازند تاكيد كرد و گفت: پليس معتقد است تخليه هيجانات نبايد موجب تخريب اموال عمومي يا آزار ديگران را فراهم آورد.

سرهنگ خسروي با اشاره به اينکه پليس مجري قانون است و در قانون براي افراد مخل نظم و امنيت مجازات در نظر گرفته شده است،گفت: برابر قانون، قاچاق،خريد و فروش مواد منفجره و محترقه بطور غيرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم مي شود.

وي به افرادي که در زمينه تهيه و توزيع مواد محترقه فعاليت دارند هشدار داد و افزود: اين افراد در صورت دستگيري به اتهام قاچاق کالا به مراجع قضايي تحويل و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وي به فروشندگان موادي از قبيل اکليل و سرنج و.. که از مواد اوليه توليد مواد محترقه دست ساز است هشدار داد و گفت: فروشندگان اين قبيل مواد توجه داشته باشند، در اين ايام از فروش اين مواد به کودکان و نوجوانان به جد خودداري کنند.

رئيس پليس آگاهي استان بيان داشت: توصيه ما به شهروندان نيز اين است كه شرايط را براي تهيه وسايل بي خطر و مفرح هموار کنند و آنها را از خطرات و آسيب هاي استفاده از مواد محترقه دست ساز و غير مجاز مطلع نمايند و همچنين از نگهداري مواد محترقه در منزل و بخصوص در کنار وسايل حرارتي خودداري كنند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =