واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور اسبق امریکا معتقد است رسانه‌ها نقش مهمی در جامعه دموکراتیک آمریکا ایفا می کنند اما برای این امر آنها باید پیش از هر چیز مستقل باشند.


در بحبوحه انتقادهای کاخ سفید از رسانه‌های آمریکا، جرج دبلیو بوش، چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد در دوره ریاست جمهوری او رسانه‌ها وزنه سنگین‌تری نسبت به حال حاضر داشتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جرج دبلیو بوش در جواب مجری شبکه تلویزیونی ان بی سی که نظر او را در مورد اختلافات مهم در کشور و وعده دونالد ترامپ برای متحد کردن کشور پرسید، گفت: «متحد کردن کشور وقتی رسانه‌ها تا این حد اختلاف‌نظر دارند و متفرق هستند، کار سختی است.

وقتی من رئیس جمهور بودم، شما (رسانه‌ها) وزنه سنگین‌تری داشتید زیرا کلا سه تا بودید. اما امروز همانقدر که رسانه وجود دارد منابع اطلاع‌رسانی وجود دارند که به صورت ناشناس حرف می زنند. این دنیای دیگری است.»

جرج دبلیو بوش معتقد است که رسانه‌ها نقش مهمی در جامعه دموکراتیک آمریکا ایفا می کنند اما برای این امر آنها باید پیش از هر چیز مستقل باشند.

وی گفت: «من فکر می کنم که وجود رسانه‌‌ها برای دموکراسی اجتناب‌ناپذیر است و ما به رسانه‌های مستقل نیاز داریم تا مردمی مثل من به مسئولیتشان متعهد باشند. من می خواهم بگویم که حکومت می تواند محدودیت‌هایی ایجاد کند. این می تواند فاجعه‌بار باشد و مهم است که رسانه‌ها کسانی را که از قدرت خود سوءاستفاده می کنند، سر جایشان بنشانند و به مسئولیتشان آگاه کنند.»

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =