فرماندار اردبیل گفت: همزمان با ۲۲ اسفند ماه همایش مادران و همسران شهدای والامقام در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ جواد زنجانی در جلسه شورای مشورتی ایثارگران در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: همزمان با 22 اسفند ماه همایش مادران و همسران شهدای والامقام در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری همایش که بیش از یک هزار مادر و همسر شهید شرکت خواهند کرد انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که در همایش مادران و همسران شهدای والامقام از مادران و همسران شهدا تجلیل و قدردانی خواهد شد، افزود: مهم‌ترین رسالت ما در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروزی به ویژه جوانان است و خانواده‌های معظم شهدا بزرگ‌ترین افتخار و الگو برای ما هستند، چرا که با گذشت از جان و مال و فرزندانشان درس بزرگ ایثار و شهادت را به ما آموختند.

فرماندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای برگزاری سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اردبیل خبر داد و گفت: همزمان با این روز برنامه‌های مختلفی در مناطق مختلف شهرستان اردبیل برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم.

زنجانی با اشاره به این‌که روز بنیاد امور شهید و ایثارگران به نام روز شهید نامگذاری شده است، بیان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های این روز در اردبیل دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدای والامقام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و برگزاری یادواره‌های شهدا است که به طور منظم در مناطق مختلف شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه دشمنان و استکبار جهانی با نقشه‌ها و توطئه‌های مختلف درصدد تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت هستند که نیاز است در این زمینه همگان هوشیاری لازم را داشته باشند و با بصیرت و ولایتمداری تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

فرماندار اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم و شهدای آتش‌نشانان گفت: ما هر چه داریم از خون شهدای والامقام است و هم‌اکنون به برکت خون شهیدان کشور ما به پیشرفتهای همه‌جانبه در عرصه های مختلف دست یافته است.

زنجانی از بازسازی و ساماندهی 70 درصد مزار شهدای والامقام در شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: این مزار به طور ویژه ساماندهی شده و درصدد هستیم تمام مزار شهدای والامقام شهرستان اردبیل را در مدت زمان مشخص ساماندهی کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =