دو بیت از اشعار رهبرانقلاب درباره دفاع مقدس به درخواست شعرای حاضر در دیدار اخیر، در اختیار آنان قرار گرفت تا در ادامه آن بسرایند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پنجشنبه‌شب (۱۳۹۵/۱۲/۵) با شاعران مذهبی‌سُرا، آنان را به «ضرورت احیای معارف اوصیه و صحیفه‌ی سجادیه»، «متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز» و «پاسداشت فرهنگ شهادت و دفاع مقدس» دعوت کردند.

پس از اتمام این دیدار، جمعی از شاعران حاضر در جلسه از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کردند تا مانند دیدار قبلی شعرای آیینی در سال ۹۰، «مطروحه‌ای» را طرح فرمایند تا شاعران در پی آن و در جهت ترویج فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس شعر بسرایند و آن را کامل کنند.

رهبر انقلاب نیز در پاسخ به این درخواست، به دو بیت از اشعار خود درباره دوران دفاع مقدس که پیش از این در متن یادداشت‌شان بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» (خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سُلگی) منتشر شده بود، اشاره کردند تا شعرا در ادامه آن اشعار خود را بسرایند. این ابیات به شرح زیر است.

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم
لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم ...

 

شاعران گران‌قدر در صورت تمایل می‌توانند سروده‌های خویش را ذیل همین مطلب به پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR ارسال کنند،‌ تا پس از تجمیع آثار، در مجموعه‌ای منتشر شود.

64212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640843

برچسب‌ها