۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

فوربس طی بررسی ۵ ویژگی را برای مدیران برت که موجب افزایش بهره وری بنگاهها می شود،اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین،این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

1. همدلی
یکی از باارزش ترین ویژگی های یک انسان توانایی درک سایرین است. افرادی که می توانند احساسات سایرین را درک کنند در پاسخگویی به آن احساسات نیز تواناتر هستند و ارتباطات قوی تری با اعضا تیم خود برقرار می کنند. مدیرانی که می توانند این حس را به دیگران منتقل کنند، بسیار راحت تر پشتیبانی افرادی که با آنها سر و کار دارند را به دست می آورند و در چشم کارمندان قابل احترام تر به نظر می آیند.

2. آگاهی
خودآگاهی و همچنین درک حرکات و اعمال دیگران، کلید اخذ تصمیمات آگاهانه تر و بهتر است. آگاهی کافی از احساسات کارمندان، حتی بدون اینکه نیازی به بیان مستقیم آن باشد، یا درک اینکه کدام پروژه خوب پیش می رود و یا بالعکس، قابلیتی بسیار با ارزش است. تا زمانی که از وجود مشکل آگاه نشویم، نمی توانیم راهی برای حل آن پیدا کنیم.

3. صداقت
هیچ چیز نفرت انگیزتر از عدم صداقت نیست. وقتی اعتماد کسی از شما سلب شود، به دست آوردن مجدد آن تقریبا غیرممکن است. این موضوع هم در خصوص زندگی شخصی ما صحت دارد و هم در خصوص زندگی حرفه ای مان. مدیران برتر همیشه سطحی از شفافیت را بین خود و کارمندان ایجاد می کنند که قطعا در نهایت نتیجه آن را خواهند دید.

4. مصمم بودن
یکی از مشکلات جوامع امروزی این است که مردم نمی توانند از بین چندین گزینه ی موجود انتخاب واقعی خود را برگزینند. بنابراین یکی از ویژگی های یک رهبر واقعی این است که از قدرت کافی برای تصمیم گیری برخوردار باشد. باید بتواند سریع تصمیماتی بزرگ اخذ کند، تصمیماتی که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و بسیار عاقلانه اخذ می شود.

5. خوش‌بینی
ممکن است ساده به نظر برسد، اما حفظ روحیه مثبت آنقدرها هم ساده نیست. وقتی اوضاع خوب پیش نمی رود، روحیه اولین چیزی است که از دست می رود، اما مدیران موفق افرادی هستند که می توانند اوضاع را جمع و جور کنند. این افراد زمان مناسب برای به کار بردن کلام تشویق کننده را می دانند و می توانند روحیه اعضای تیم را ارتقا بخشند و مطمئن شوند که همه حسی خوب در مورد کاری که مشغول انجام آن هستند دارند.

منبع:فوربس

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =