۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

ایرنا نوشت: کارشناسان نظامی هدف مرحله اول عملیات آزادسازی غرب موصل را پیشروی تا عمق 9 کیلومتری در جنوب موصل در سمت غربی رودخانه دجله برای آزادسازی پادگان راهبردی 'الغزلانی' و فرودگاه بین المللی موصل ذکر کردند.

کارشناسان نظامی مرتبط با فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی نینوا لحظاتی قبل در گفت وگو با تلویزیون دولتی عراق گفتند که در مرحله نخست این عملیات، هدف استیلا بر پادگان راهبردی 'الغزلانی' و فرودگاه بین المللی موصل است.
به گفته این کارشناسان، استیلا بر پادگان الغزلانی با توجه به موقعیت مهمی که در جنوب بخش غربی موصل دارد، عناصر تروریستی داعش را در موضع دفاعی قرار خواهد داد.


این کارشناسان اضافه کردند که فرودگاه موصل در جنوب این شهر از این حیث مهم است که باند آن، برای پرواز بالگردها و هواپیماهای عراقی در این جنگ اهمیت دارد، همچنین با آزادسازی این فرودگاه زمینه انتقال نیروهای عراقی از بخش شرقی به غربی از طریق ایجاد پل های شناور بر رودخانه دجله، آسان تر می شود.
طبق این گزارش، از ابتدای شروع عملیات آزادسازی غرب موصل تاکنون، هفت روستا آزاد شده و مهمترین نیروگاه تامین برق موصل به نام 'اللزکه' تحت کنترل نیروهای مسلح عراقی درآمد.


از طرفی 'ثامر محمد اسماعیل' فرمانده نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق به تلویزیون دولتی موسوم به 'العراقیه' گفت که در آغاز شروع این عملیات 22 عنصر داعشی به قتل رسیده و دو خودرو بمب گذاری شده آنها منهدم شد.
همچنین سپهبد 'رائد شاکر جودت' فرمانده پلیس مرکزی عراق، در اظهاراتی در خطوط مقدم درگیری به 'العراقیه' گفت: عناصر تروریستی داعش در آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل، تلفات سنگینی متحمل شده و قادر به رویارویی با نیروهای مسلح عراقی نیستند.
ستاد تبلیغات جنگ عراق هم در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که عملیات آزادسازی غرب موصل در مرحله اول آن از سه محور آغاز شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =