برترین‌های جایزه ایثار و رسانه مشخص شدند/ جهانگیری: روزنامه‌نگاران مصداق ایثار اجتماعی‌اند

نخستین اختتامیه جایزه ایثار و رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه، روز سه‌شنبه 26 بهمن با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا ضمن بخش کلیپی با محتوای تعریف جایزه ایثار و رسانه، سعید علامیان دبیر ایثار و رسانه به ماهیت این مراسم پرداخت و از فرایند راه‌اندازی و حرکت جشنواره ایثار و رسانه و نیز بخش‌های مورد نظر در امر داوری  و کارگروه های مخنلف تشکر کرد.

در بخشی از این مراسم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به ایراد سخن پرداخت و گفت: «این جایزه سنگ بنای خوبی برای تجلیل از رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در عرصه ایثارگری است.»

وی افزود: «نهادهای مدنی یرگزار کننده این مراسم بوده‌اند و این جای توجه و تشکر دارد و ما باید به موضوع ایثار و فداکاری به شکل دایمی بپردازیم. موضوع فداکاری و ایثار اقدامی به نفع جامعه است و باید از آن خفاظت و حراست شود و دولت و روزنامه نگاران باید به این امر بپردازند؛ هرچند رسانه‌ها همواره به این موضوع پرداخنه‌اند. در گوشه گوشه کشور ما ایثار و فداکاری اتفاق افتاده و نمی‌شود ایثار بی‌کران مردم را به شکل کامل ثبت کرد.»

جهانگیری تصریح کرد: «خود مطبوعات در اوج جنگ زیر بمباران از جان گذشتند کردند و هیچگاه میدان را خالی نکردند.»

وی افزود: «امروز اهمیت کار رسانه‌های متهد و اخلاق مدار از کار دیروز کمتر و آسانتر نیست و همچنان پیشگامان راه استقلال و آزادی هستند با صراحت باید بگوییم روزنامه نگارانی که در دفاع از حقوق ملی قدم بر می دارند مصداق تمام ایثارگری هستند و باید ایثار و فداکاری مربوط به تاریخ و دیروز نیست امروز ما بیشتر از پیش نیازمند ایثار و فداکاری است.»

در ادامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش و اهمیت ایثار و فداکاری و نیز ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار به عنوان ضرورت تداوم حیات انقلاب در جهان اسلام اشاره کرد.

صالحی امیری به جلوه‌های مختلف ایثار و فداکاری پرداخت و عنوان کرد: «آن کسی که در خارج از مرزها در برابر دشمن می ایستد ایثارگر است، آن کس که در مقام مسئولیت خود از منافع فردی خود عبور می کند و به منافع دیگران می‌اندیشد ایثارگر است، خبرنگاری که برای اشاعه فرهنگ ایثار و فرهنگ و ارزشهای والای انسانی قلم می‌زند ایثارگر است و همه اینها در دایره شکوهمند ایثار قرار دارند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: «جامعه‌ای که از اخلاق فاصله بگیرد، در واقع از فرهنگ ایثار فاصله گرفته است و فرهنگ ایثار چیزی نیست جز پیروی از خط امام (ره) و حمایت از ارزشهای انقلاب اسلامی و قدم گذاشتن در راه تعالی اخلاق و انسان دوستی.

این مراسم با ابطال نمبر و اهدای جوایز به برگزیدگان ادامه یافت.

اسامی برترین‌ها در بخش‌های جهادت و شهادت و ایثار اجتماعی به شرح زیر اعلام شد:

نفرات اول رسانه در بخش جهادت و شهادت: روزنامه خراسان به مدیر مسئولی سعید احدیان، روزنامه شهرآرار به مدیرمسئولی سردارآبادی.

اثر سراسری جهاد و شهادت: خبرگزاری مهر، عطیه همتی

اثر سراسری ایثار اجتماعی: روزنامه قدس، حسین احمدیان

اثراستانی جهاد و شهادت: روزنامه سرخاب، فرینوش اکبرزاده

اثر استانی ایثار اجتماعی: همشهری جوان، مهدی افخمی

بخش عکش: فصلنامه تدبیر، حسن قائدی

ایثار اجتماعی: شهرآرا، محسن برزگری

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =