انتشارات چترنگ نخستین کتاب ترجمه شده مایکل فرین با عنوان «جاسوس‌ها» را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نخستین رمانی است که به قلم این نویسنده در ایران ترجمه و منتشر می‌شود. از فرین پیشتر دو نمایشنامه «کپنهاگ» و «دمکراسی» به فارسی برگردانده شده بود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «بچه طفلکی. اما همیشه همین طوره. تو یه بازی رو شروع می‌کنی، تو بازی هم از خودت شجاعت نشون می‌دی و می‌شی قهرمان بازی. اما بازی هی طول می‌کشه و طول می‌کشه، و ترسناک‌تر و ترسناک‌تر می‌شه، و تو خسته می‌شی چون نمی‌تونی برای ابد شجاع بمونی. و بعد یه شب اون بلا سرت میاد. تو اون بالا، تو تاریکی آسمونی، هشتصد کیلومتر دور از خونه، و یکهو حس می‌کنی اون تاریکی به جسمت رسوخ کرده. تو سرت، تو شکمت. می‌بری، مثل یه موتور خراب. نمی‌تونی فکر کنی، نمی‌تونی تکون بخوری. نمی‌تونی ببینی، نمی‌تونی بشنوی. تو تاریکی فریاد ترس همه‌چی رو تو خودش غرق می‌کنه و بعد اون فریاد ادامه پیدا می‌کنه؛ و تازه می‌بینی داره از تو وجود خودت بیرون میاد.»

رمان «جاسوس‌ها» که در سال 2002 نوشته شده، موفق به دریافت دو جایزه مهم ادبی با نام‌های جایزه وایت بِرِد (2002) و جایزه نویسندگان کشورهای مشترکالمنافع (2003) شده است.

این کتاب روایت مردی است که خاطرات خود را از سال‌های جنگ‌ جهانی دوم بیان می‌کند. او در دوران جنگ جهانی دوم کودکی کنجکاو بوده که در حین بازی با دوستش، درگیر ماجراهایی جدی می‌شود.
 
مایکل فرین، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و مترجم انگلیسی در سال 1933 در حومه لندن به دنیا آمد. او تاکنون 11 رمان، بیش از 20 نمایشنامه و همین تعداد اثر غیرداستانی خلق کرده است. موفقیت نمایشنامه‌هایی مانند «کپنهاگ» و «دمکراسی» و رمان‌هایی مانند «جاسوس‌ها» و «به سوی پایان صبح» او را در جرگه معدود نویسندگانی قرار داده که در هر دو حوزه نویسندگی رمان و نمایشنامه‌نویسی چیره‌دست هستند.

فرين در دوره خدمت نظام، زبان روسی را فراگرفت و هم اکنون او را بهترين مترجم آثار چخوف در بريتانيا می‌دانند. این نویسنده طنزنویس در بین سال‌های 1966 تا 2006 موفق به دریافت نزدیک به 20 جایزه ادبی در بخش‌های نمایشنامه و رمان شده که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه ویژه او در ادبیات انگلستان است.

رمان «جاسوس‌ها»، نوشته مایکل فرین با ترجمه کیهان بهمنی در 245 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه، به بهای 20 هزار تومان از سوی نشر چترنگ منتشر شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =