برگزاری۱۰ نمایشگاه صنایع دستی طی ایام نوروز در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: به منظور توسعه گردشگری و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران، در استان زنجان 10 نمایشگاه در ایام نوروز برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ یحیی رحمتی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروز 96، با بیان اینکه ظرفیت اسکان مسافران در استان طی ایام نوروز، 5 هزار و 913 نفر در هر شب است، اظهار کرد: ظرفیت اسکان در هتل ها 491 نفر، در مهمان پذیرها 472 نفر، در هتل آپارتمان ها 123 نفر، در خانه های گردشگری 47 نفر، در کمپ ها 640 نفر روزانه، در محل های اسکان فرهنگیان 3 هزار و 800 نفر و ظرفیت اسکان سایر واحدهای اقامتی از جمله در مهمانسراهای ادارات و خوابگاه های دانشجویی 330 نفر است.

وی به خدمات و امکانات فراهم شده برای مسافران و گردشگران در نوروز اشاره کرد و افزود: به نمایش گذاشتن برخی اشیاء تاریخی جدید کشف شده در موزه ها، استقرار راهنمایان گردشگری در موزه های استان، برپایی 8 سفره هفت سین برای مبادی ورودی شهر، نظارت بر تاسیسات گردشگری از 25 اسفند ماه 95 تا 15 فروردین96 و برنامه ریزی برای استفاده از منازل استیجاری شخصی (خانه مسافر) از برنامه های اصلی در این ایام است.

این مقام مسئول ادامه داد: کلیه مساجد و برخی مدارس شبانه روزی استان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی آماده شده است.

رحمتی تعداد موزه های فعال استان را 5 موزه عنوان کرد و ادامه داد: 75 نفر راهنمای گردشگری روزانه به راهنمایی مسافران می پردازند و 9 حمام سنتی نیز در ایام نوروز در سطح استان فعال خواهد بود.

وی تعداد پایگاه های امدادی سازمان امداد و نجات هلال احمر در سطح استان را 18 پایگاه برشمرد و گفت: 48 اورژانس شهری و جاده ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و 10 ایستگاه سلامت نوروزی در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات ارائه خواهند داد.

رحمتی از افتتاح مسیر جدید گردشگری غار کتله خور و پارکینگ این مجموعه خبر داد و خاطر نشان کرد: با افتتاح مسیر جدید گردشگری غار کتله خور قبل از عید نوروز، شاهد جذب بیشتر گردشگران به این منطقه خواهیم بود.

وی یادآور شد: بررسی وضعیت مساجد، برنامه ریزی جهت برگزاری تورهای استان گردی با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و معرفی جاذبه های گردشگری در نشریات تخصصی گردشگری از دیگر برنامه های ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان زنجان می باشد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =