رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه ماهانه حدود 150 نفر در تهران سکته مغزی می کنند، گفت: اطلاع رسانی مناسب در مواجهه با سکته مغزی در یکی دو سال گذشته برای ما باورکردنی نبود چرا که با افزایش آگاهی، مردم در زمان طلایی توانسته اند به بیماران حاد سکته مغزی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر بابک زمانی درآستانه برگزاری کنگره آتروترومبوزیس (پیشگیری از تصلب شرائین، سکته‌های قلبی و مغزی) گفت: وزارت بهداشت از سال 94 متوجه اهمیت درمان سکته مغزی و فاصله عمیق ایران و کشورهای پیشرفته و هشدارهای انجمن سکته مغزی ایران شد و اکنون این امر در اولویت‌های این وزارتخانه قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم روندی که وزارت بهداشت در درمان سکته مغزی در پیش گرفته است، همچنان با قوت ادامه پیدا کند.

این متخصص مغز و اعصاب زمان را مهم ترین فاکتوردر درمان سکته مغزی دانست و افزود: سه ساعت اولی که فرد دچار سکته مغزی می‌شود، زمان طلایی درمان محسوب می‌شود به گونه‌ای که در این مدت اگر بیمار خدمات درمانی را دریافت کند بیماریش قابل درمان خواهد بود.

وی گفت: کج و فلج شدن صورت و اختلالات تکلم از نشانه‌های اولیه سکته مغزی است. اگر شخصی چنین علائمی داشت باید با آمبولانس به مراکزدرمانی منتقل شود. چرا که امکانات درمانی اولیه در زمان طلایی درآمبولانس وجود دارد. 

رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: متاسفانه در کشور ما سامانه منسجمی برای ثبت بیماری‌ها وجود ندارد و هر بخشی بیماران خود را بستری و ثبت می‌کند که این کار علمی نیست. اما ازاوایل امسال حدود 1500 مورد سکته مغزی ثبت شده که از این تعداد 300 نفر درمان شده‌اند.

زمانی گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بیماری‌های عروقی در سال‌های آینده گسترش پیدا می‌کند.

به گفته وی، درحال حاضر دنیا به سوی بیماری‌هایی می رود که قابل درمان‌تر هستند.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =