ایسنا نوشت: جانشین ولیعهد عربستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به بررسی آخرین تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه و یمن پرداخت.



به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ریاض به بررسی آخرین تحولات منطقه خاورمیانه از جمله بحران‌های سوریه و یمن و اقداماتی که عربستان در راستای "برقراری مجدد امنیت و ثبات" در منطقه انجام داده و نیز حمایت‌هایش از اقدامات سازمان ملل پرداخت.

گوترش نیز در جریان بازدید از مرکز ملک سلمان و دیدار با عبدالله الربیعه،‌ مشاور دفتر پادشاهی عربستان و ناظر بر فعالیت‌های این مرکز، از نقش مرکز مذکور در امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه به جنگ‌زدگان جهان تقدیر کرد.

گوترش عصر شنبه در میان استقبال وزیر خارجه عربستان وارد ریاض شد.

وی در دیدار با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان نیز به تلاش‌های سازمان ملل در راستای تحقق صلح و امنیت بین‌المللی پرداخت.

سپس محمد بن نایف بن عبد العزیز، وزیر کشور و ولی عهد عربستان در دفتر خود در وزارت کشور میزبان دبیرکل سازمان ملل بود. بن نایف در این دیدار به بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان، روند تحقق صلح در منطقه و تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در مناطق درگیر و پرتنش پرداخت و تاکید کرد: عربستان به موضعگیری‌های خود در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح و امنیت جهانی ادامه می‌دهد.

گوترش نیز از موضعگیری‌های عربستان در حمایت از سازمان ملل تقدیر کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با عادل الجبیر،‌ وزیر خارجه عربستان تحقق آشتی جامع در عراق پس از آزادسازی موصل را خواستار شد.

جبیر نیز در این دیدار روابط عربستان و آمریکا را "برجسته و قوی" توصیف و تاکید کرد: رویکرد دو کشور در مورد مسایل یمن، سوریه و لیبی با یکدیگر هماهنگ است. وزیر خارجه عربستان با ابراز امیدواری نسبت به استمرار امدادرسانی‌ها به یمن گفت: بخش بزرگی از کمک‌های مالی شورای همکاری خلیج فارس به بازسازی‌ها در یمن اختصاص یافته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =