تسنیم نوشت: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۴۶۴ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد اردبیل هستند که این نهاد با ارائه خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی گام‌های موثری برای توانمندسازی و خوداتکایی آنان برداشته است.

حسین دشتی صبح امروز در دیدار با فرمانده انتظامی اردبیل اظهار داشت: 26 هزار و 238 خانواده کمک معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد بوده و نیز 16 هزار و 464 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد اردبیل هستند که این نهاد با ارائه خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی گام‌های موثری برای توانمندسازی و خوداتکایی آنان برداشته است.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از اساسی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر خانواده دارای یک مددکار اجتماعی است که از این طریق تمامی نیازهای آنان بررسی می‌شود و بر اساس اولویت‌بندی انجام شده، خدمات حمایتی و فرهنگی را به مددجویان ارائه می‌کنیم.

دشتی گفت: دوره‌های مشاوره و آموزش خانواده از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد است که برای تمامی مددجویان برگزار می‌شود که درصدد هستیم با کیفیت بخشی به خدمات حمایتی و فرهنگی، خانواده‌های نیازمند را به سمت خودکفایی سوق دهیم تا آنان بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: امسال 76 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شده‌اند چرا که یکی از خدمات کمیته امداد معافیت از خدمت سربازی است که مددجویان پس از معافیت می‌توانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال که کمیته امداد در اختیار آنان قرار می‌دهد، به استقلال اقتصادی خانواده خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان وظیفه عمومی ناجا و طبق ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 22 آبان سال 90 چنین خدماتی به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود تا خانواده‌های نیازمند به مرز خوداتکایی نزدیک شوند، افزود: تنها یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ها می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

دشتی اظهار کرد: 342 خانواده زندانی در قالب 874 نفر از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند که 18 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراندند، با دریافت وام محکومان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت را یکی از مهمترین دغدغه‌های کمیته امداد دانست و گفت: همکاری هر چه بیشتر کمیته امداد و نیروی انتظامی استان می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند که تلاش داریم با هماهنگی گسترده‌تر فعالیت‌های چشمگیری را به انجام رسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این دیدار با قدردانی از خدمات کمیته امداد به اقشار محروم بیان کرد: کمیته امداد آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده که با حمایت‌های این نهاد شاهد رفع مشکلات نیازمندان هستیم.

سردار حسین عبدی با اشاره به اینکه از کمیته امداد خواستاریم حمایت از خانواده‌های تحت پوشش را که سرپرست آنان به علت بزهکاری دوره محکومیت خود را در زندان می‌گذراند، بیش از پیش مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان یک دستگاه حمایتی مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را تکمیل می‌کند که لازم است این همکاری‌ها توسعه یابد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =